Friday, March 27, 2015

Перспективи розвитку маркетингу і продажів у зв'язку з появою 3D принтерів

СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ

Зовсім скоро, всього лише через півроку, світ почне змінюватися. В тому числі з'являться нові перспективи розвитку маркетингу і продажів. Зміни обов'язково відбудуться, адже в лютому 2014 закінчується термін дії патентів на технологію SLS (selective laser sintering), що перекладається на російську як технологія вибіркового лазерного спікання. Це ключова технологія в області 3D друку, яка винайдена в 80-ті роки минулого століття і зараз активно використовується в промислових 3D-принтерах. Існування діючих патентів істотно обмежує конкуренцію на ринку і не дає можливості налагодити масовий випуск дешевих 3D-принтерів такого типу. Коли закінчиться термін дії патентів очікується наплив дешевих китайських 3D-принтерів і як наслідок дуже серйозне падіння цін на ці пристрої.

Вказана вище обставина має під собою серйозні підстави. Коли минули патенти на більш примітивну технологію 3D-друку методом пошарового наплавления (fused deposition modeling, FDM), то це призвело до появи безлічі Open Source моделей принтерів. Як наслідок - різко впали ціни. Всього через пару років після припинення дії патентів на FDM, вартість таких принтерів впала з декількох тисяч доларів всього до $ 200, тобто в десять разів! На ринку сталася справжня революція і «демократизація» 3D-друку. З'явилися сотні різних моделей! Купити собі настільний FDM-принтер тепер може кожен, адже 200 $ - це менше, ніж коштує хороший смартфон, який є майже у всіх. Приблизно, те ж саме повинно відбутися після лютого 2014 з технологією SLS, яка на голову перевершує FDM за всіма показниками.

Лазерні 3D-принтери побудовані на технології SLS здатні виробляти пластикові та металеві вироби дуже складної форми. І якщо вартість таких апаратів опуститься до 200-300 доларів, то це стане важливим кроком до масового домашньому виробництву товарів. У цьому зв'язку, можна прикинути, що процес покупки в недалекому майбутньому буде виглядати не так, як зараз. Якщо зараз за всім треба кудись їхати чи викликати кур'єра для доставки, який привезе замовлений товар, то дуже скоро це може бути зайвим. Досить буде зайти на сайт. На сайті вибрати товар, що цікавить товар. Потім вибрати софт для роздруківки цього товару, оплатити софт, натиснути кнопку доставити. Через деякий час товар через 3D принтер з'являється прямо у Вас в кімнаті, теплий, як папір із звичайного принтера після роздруківки і без всяких кур'єрів. Красиво, да? Перспективи розвитку маркетингу і продажів в цьому зв'язку стають дуже цікавими аж до того, а чи буде взагалі маркетинг?

Поки що описане ще не є реальністю. Тому вибираючи товар в Інтернет-магазині, доводиться тільки мріяти про те, щоб замовити товар по Інтернету в буквальному сенсі. Замовити в буквальному сенсі - це означає, натиснув кнопку, і товар потрапляє до мене прямо по проводах. Відігнати ці думки дуже важко, тому що коли вибираєш товар, то він знаходиться прямо у тебе перед очима. Коли є 3D фото товару, то відігнати думки стає майже нереально. Здається, можна простягнути руку і взяти його, а не чекати кур'єра, який привезе замовлення тільки ближче до ночі. Зараз такі мої думки - це все фантастика. Але вони були фантастикою для мене доти, поки я не дізнався про 3D принтерах. З появою 3D принтерів мої думки можуть стати реальністю.

Хоча вже багато всього друкується на 3D принтерах, вони поки що ще дуже слабкі. Вони ще не можуть друкувати все. Але все тече і все змінюється і чим далі, тим швидше. Зовсім недавно той же мобільний телефон був з чорно-білим екраном і навіть в Інтернет не міг виходити. Про те, що телефон зможе фотографувати, і мріяти не можна було. Така ж ситуація і з різних інших товарів. Наприклад, взяти телевізор. Років 15 тому просто мати хороший імпортний телевізор було вже круто. Зараз нікого не здивуєш метровим телевізором з плоским екраном, на якому можна дивитися фільми з Інтернету в 3D форматі. 20 років тому домашні комп'ютери були тільки у обраних і ледве справлялися з грою тетріс, а зараз вони можуть майже все і є у всіх. Все це говорить про те, що 3D принтери гарантовано завоюють світ і змінять його назавжди.

Зараз можна лише гадати про те, коли трапиться завоювання світу 3D принтерами і як вони вплинуть на бізнес, на маркетинг, на рекламу, на продажу. У цих сферах зайнято багато людей і їм треба буде якось пристосовуватися під ситуацію. Багато бізнес-схеми, багато бізнес- процеси необхідно буде переглянути. Потрібно сісти і подумати, а чи потрібні будуть магазини і якщо потрібні, що можна буде в них продавати? Може бути, вийде так, що тільки «чорнило» для 3D принтерів будуть продаватися в магазинах, а все інше споживачі будуть друкувати самі. Готуватися до цього майбутнього потрібно вже зараз. Хоча б подумки, бо думки можуть виникнути різні. У тому числі можуть виникнути думки про те, як робити суперприбутковий бізнес в нових умовах.

Мене як маркетолога в цьому зв'язку найбільше хвилюють перспективи розвитку маркетингу. Мені здається, що маркетинг точно буде іншим. Він точно залишиться в живих, але стане іншим. Багато чого в ньому зміниться. Так що маркетологи можуть не хвилюватися на рахунок свого майбутнього, воно у них буде, але їм доведеться вчитися новому. З'явиться нові інструменти маркетингу, нові методи, нові технології. Вони полегшать життя маркетолога. Напевно, передчуваючи ці зміни, і почав я розробляти нову концепцію маркетингу, яка отримала назву ноомаркетінг. По всій видимості, саме ноомаркетінг стане інструментом ведення бізнесу та інструментом просування в нових умовах. Так що на нього варто звернути увагу.

В цілому варто очікувати, що раз вже можна буде друкувати товари прямо з Інтернету, то і всі способи просування теж будуть пов'язані з Інтернетом, бо поки людина добіжить до комп'ютера від телевізора або з вулиці, де він побачив білборд рекламує якийсь товар, він може передумати його купувати і друкувати. Що стосується конкретних типів реклами, то напевно з'явиться голографічна реклама. Суть її буде в тому, щоб транслювати голографічну копію товару прямо в приміщення, де знаходиться потенційний споживач. Причому, швидше за все її можна буде навіть мацати. Іншими словами голограма буде являти собою якусь віртуальну демоверсію товару, яку можна покрутити, повертати, навіть покористуватися і якщо вона сподобалася, то оплатити і роздрукувати вже повну версію.

У сфери продажів майбутнє не таке райдужне. Швидше за все, цей процес буде автоматизуватися аж до появи голографічних продавців-консультантів з повною заміною людей на них. Так що тим, хто хоче бути продавцями варто задуматися, а чи треба їм це. Можливо, зміни не торкнуться сферу оптових продажів, але от роздрібні продажі вони торкнуться 100%. Таким чином, можна сказати, що в цілому перспективи розвитку маркетингу досить таки позитивні. Головне вчасно зорієнтуватися у змінах і вчиться тому, що буде затребувано в майбутньому. Для того щоб точніше визначити, яке майбутнє чекає маркетинг і маркетологів, рекламу і рекламістів, продажу та продавців, брендинг і бренд-менеджерів у мене є думка організувати мозковий штурм з цього приводу, точніше навіть кілька мозкових штурмів. Відповідно всіх бажаючих запрошую приєднатися до групи ноомаркетінга на FACEBOOK і висловити свої думки та побажання з цього приводу в коментарях до цієї статті. Про час початку мозкових штурмів буде повідомлено додатково.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини sevastopolkino.ru sensorhub.ru shaboxes.com shahinpage.ir sezru.com sheirkuafor.com shahgo.ru sfera-soft.ru shamuratova.uz shkola.mitrofanovka.ru