СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
Парадоксальна ситуація. Кількість людей зайнятих пошуком персоналу зростає, але загальний добробут до останнього часу збільшувалася тільки завдяки сприятливій кон'юнктурі на ринку нафти, продуктів переробки якої Білорусь експортувала в надлишку. Здавалося б, що це зростання повинен був, бути досягнутий саме за рахунок правильного підбору персоналу, адже за час існування рекрутингових агентств вони повинні були зробити так, щоб на будь-якій посаді був самий підходящий людина. Не зрозуміло також, чому Білорусь опинилася в числі країн, які постраждали від світової фінансово-економічної кризи. Адже ціла армія фахівців з підбору персоналу повинна бути зробити так, щоб на відповідальних місцях у всіх компаніях перебували саме ті люди, які здатні впоратися з будь-якою ситуацією, навіть зі світовою фінансово-економічною кризою.
Негативно сальдо зовнішньої торгівлі зростає шаленими темпами і це теж дивно, навіть довелося йти на світовий з МВФ і брати у них мільярдні кредити, щоб впоратися з ситуацією. Цього всього не повинно було статися, бо завдяки роботі фахівців, менеджерів і директорів з підбору персоналу у всіх компанія мали б працювати найкращі фахівці, для яких криза рідна стихія. Експорт, замість того щоб зменшуватися повинен був навпаки збільшитися істотним чином.
За останні роки, якщо не вважати кризовий 2009, відзначено зростання зарплат. Напевно це можна теж записати в актив менеджерів з персоналу, які через підбір найбільш кваліфікованих кадрів забезпечили зростання продуктивності праці і тим самим зростання зарплати. При цьому виходить що держава, якщо добре придивитися, необгрунтовано присвоїло собі заслуги за це зростання, адже воно насправді не здійснювало ні яких заходів для зростання заробітної плати. З такими успіхами фахівців з підбору персонал, їм напевно варто дати можливість зайнятися й іншими областями. Наприклад, віддати їм спорт. Тоді дивись, білоруські хокеїсти і футболісти стануть чемпіонами світу, а на наступній Олімпіаді Білорусь займе перше місце в загальнокомандному рейтингу.
Заслуги фахівців з підбору персоналу, за їхніми словами, просто колосальні. Вони покращують все, до чого торкаються. Завдяки ним Білорусь довгий час отримує енергоносії за цінами нижче світових. Вони доклали свої золоті руки і до облаштування наших міст, наприклад Мінська. З їх допомогою була побудована нова національна бібліотека, нові спортивні споруди, була побудована нова кільцева автодорога навколо Мінська, та інші дороги теж були побудовані завдяки цим «бджілок». Та що тут говорити, навіть успіхи в сільському господарстві і ті пов'язаним саме з фахівцями займаються підбором персоналу. Лестощі звичайно не зовсім хороша справа, але не полестити фахівцям з підбору персоналу, цим намісникам Бога на землі просто не можливо. Вони всюдисущі і всемогутні, вони можуть все. Можуть дати блискучу кар'єру, а можуть довести до необхідності бомжувати. Вони і тільки вони вирішують все. Це аксіома. Їх треба боятися і поважати, бо від них залежить все!
Текст вище - це був своєрідний тест на адекватність. Якщо хтось повірив у все те, що написано Вище - такій людині пора звернутися до психіатра. Будь-який адекватний і психічно здорова людина повинна була зрозуміти, що все вище - не більше ніж гумор. Є підозра, що серед тих, хто не зрозумів жарт, левову частку склали як раз або діючі, або потенційний фахівці з підбору персоналу. Все тому, що представники кадрових агентств вважають свою роботу настільки важливою, настільки необхідною, що може дійти до того, що вони почнуть оголошувати, ніби сонце вранці встає тільки завдяки їх роботі. Дощ у посуху йде знову ж тільки завдяки їх роботі.
У реальності представники кадрових агентств, та й взагалі майже всі ті, хто займається персоналом, являють собою жалюгідне видовище. Як правило, в цю сферу ідуть люди, які реально нічого не можуть робити, які реально не можуть створити який-небудь цінний продукт. Це вельми очевидно вже після 5 хвилин спілкування з ними, адже мотив, який привів їх на цю стезю лежить на поверхні. Зрозуміти мотив можна, якщо усвідомити, що фахівці з підбору персоналу діляться на 2 категорії: «нульові» і «гонорові». До категорії «нульових» можна віднести всіх тих, хто взагалі з себе нічого не представляє і здатний тільки виконувати паперову роботу. Категорія «пихатих» включає я себе всіх тих, хто в принципі теж «нульовий», але з амбіціями. Звідси стають видні мотиви, як для перших, так і для других. «Нульові» приходять на таку роботу тому, що не хочуть працювати, а також тому, що їх більше нікуди не беруть. «Пихаті» приходять на таку роботу для того, щоб задовольняти свої амбіції і марнославство за рахунок інших, що й видно по тому стилю спілкування, який вони обирають на співбесідах.
В тій чи іншій мірі марнославство притаманне всім зайнятим у сфері роботи з персоналом. Вони, пройшовши не зрозуміло ким і як складений курс психології, думають, що не є кволими психологами і можуть заглянути в душу здобувачеві. Можуть, але не в душу здобувачеві, а тільки собі. Вони занадто особистості, щоб вміти усуватися від ситуації. Без усунення від ситуації неможливо об'єктивно все оцінити і неможливо побачити в кандидаті саме те, що він собою являє. У підсумку вибір найкращого кандидата часто перетворюється на задоволення власного марнославства цих горе професіоналів.
Однак треба зазначити, що інстинкт самозбереження у таких людей дуже сильний. Вони, підкоряючись йому, створюють все можливе для того, щоб виправдати той хліб, який їдять. Один з відомих прийомів - роздуття процедури підбору кадрів до таких розмірів, що воістину, здається, ніби підбирати персонал архіскладно. Вони збирають сотню анкет, зі зрозумілих тільки їм причин відсівають 99 людей, вибирають одного і роблять вигляд, ніби їх вибір насправді найкращий, навіть гарантію дають і якщо фахівець не підходить, готові безкоштовно його поміняти на іншого.
Методи роботи кадрових агентств і фахівців, у них працюють теж залишають бажати кращого. Наприклад, вони на кожному розі підкреслюють, що завжди пропонують найкращих фахівців з доступних, пропонують навіть тих, хто зараз працевлаштований. Це вони нібито досягають тим, що ведуть бази даних фахівців. Вони стверджують, що завдяки цьому можуть вибрати не тільки з числа тих, хто шукає роботу, але також і з числа тих, що колись її шукав. Не знаю, може бути, я такий невдачливий, може бути такі ж невдачливі багато моїх знайомих, але мені і їм ніколи не подзвонили і не запитали, куди і як я просунувся у своєму професіоналізмі і не запропонували жодного разу жодної відкрилася вакансії. Це дозволяє зробити висновок, що їх бази даних - це база даних мертвих душ. Така база даних потрібна тільки для того, щоб недалекий клієнт, задоволений кількісними показниками, зробив замовлення.
Ще один цікавий метод роботи кадрових агентств - лаятися незрозумілими для багатьох словами. Їм здається, що оперування незрозумілими словами додає їм авторитету, хоча насправді воно лише показує їх низьку кваліфікацію. Наприклад, вони використовують термін «складний пошук» (executive search) і тим самим намагаються «набити» собі ціну. Вони натякають, що раз пошук складний, то за нього треба більше платити. У реальності нічого складного в пошуку немає, якщо застосовувати сучасні технології для здійснення оного. Саме той факт, що в більшості кадрових агентств не володіють сучасними технологіями і призводить до того, що сутності, такі як нові незрозумілі терміни, плодяться без потреби, чого, як відомо, робити не варто.
Кількісний підхід, який практикують кадрові агентства, проявляється не тільки в ситуації, приклад якої наведено вище, але і по інших напрямках. Незважаючи на те, що ми вже дев'ятий рік живемо в 21 столітті, мислення кадрових агентств залишилося на рівні 19 століття, де панував кількісний, а не якісний підхід. Завдяки такому мисленню вони поширюють міфи про те, що людські ресурси - це найбільша цінність компанії, хоча насправді це не зовсім так, бо ресурси - це суто кількісна категорія. Якщо слідувати їх логікою то виходить, що для того, щоб вийшла ефективна компанія, в неї достатньо зібрати купу людей, які самі з часом організуються, і будуть робити корисні справи. Можливо, десь в казкових світах воно так і йде, але в реальності купа ніколи сама по собі не перетворитися на щось діяльну.
Професіоналізм у кадрових агентств та їх співробітників відсутнє. Такий висновок можна зробити на підставі того, що дуже часто однієї і тієї ж вакансією, особливо якщо вона гідна, займається відразу кілька агентств. Це може говорити тільки про те, що наймачі їм не довіряють і прагнуть знизити свої ризики за рахунок того, що пропонують одну й ту ж роботу багатьом агентствам в надійний на везіння або випадок. Все це наводить на сумні думки про роль кадрових агентств, і взагалі кажучи, вона зовсім не зрозуміла. Більш того, не зрозумілий навіть сенс їхнього існування. Грошей вони не приносять, ефективність не підвищують, витрати не скорочують, доходи не підвищують. Навіть їх основна діяльність і то під сумнівом. Завжди створюється таке враження, що кандидатів вони не підбирають, а тупо нав'язують! Це дозволяє зробити висновок, що основна їхня робота - зробити з чогось не зовсім приглядную допомогою технологій, якими вони володіють красиву обгортку для цукерки, яка як була смачною, так і залишиться.
Зате фахівці кадрових агентств дуже хороші фокусники. Їх шоу гідно наслідування, напевно деяким з них може позаздрити навіть сам Коперфилд! Вони настільки вправно промивають мізки здобувачам, що виникає відчуття, що все, що вони говорять суща реальність. Зі мною теж намагалися фокуснічать, намагаючись всунути на красивий бренд, іншими словами хотіли заманити у відому компанію, де, на їхню думку, мені треба займатися маркетингом. Лише наявність критичного мислення врятувало від цієї пастки, тому що виявилося, що бренд красивий, але за ним немає нічого хорошого. За брендом перебувала мало не в'язниця, потрапляючи в яку в підсумку стаєш каторжником або мало не рабом, який за копійки видобуває золото господарям в найнесприятливіших умовах. Такий досвід дозволяє припустити, що представники кадрових агентств виконують в наш час те ж саме, що виконували работорговці в минулі часи.
Один раз у мене був поганий настрій, коли мене відправили попрацювати на виставку. Виставка була нудною, і настрій ніяк не вдавалося підняти. Але тут мені пощастило. Це трапилося завдяки тому, що стався випадок, який підняв мій настрій. Випадок був настільки забавний, що настрій було піднято ні на годину, ні на два і навіть не на день, а на тиждень, не менше! До нас на стенд прийшла дівчина, яка запропонувала співпрацю і в якості своєї презентації простягнула візитку. Виявилося, що вона зайняла саме ту посаду, на яку зовсім недавно претендував я - заступник директора з маркетингу в однієї дуже відомої транспортної компанії. Як людина вихована я не показав виду, але в глибині душі я сміявся, ні, навіть не сміявся, а ржал! Я і зараз ржу, коли усвідомлюю, кого вони обрали замість мене. Дівчинка - ні про що, навіть зовні, маркетингом явно не володіла, але її взяли! Прийшла пропонувати послуги своєї компанії, але робити це зовсім не вміє. Можна навіть сказати, що толком нічого вона і не пропонувала, бо напевно думала, що досить прийти, вручити візитку, розповісти про ціни та всі підемо як по маслу. Не знаю напевно, як вийшло так, що взяли її, але смію припустити, що тут постаралося якесь кадрове агентство.
Як людина цікава, заради інтересу дуже часто стежу за долею компаній, в які не вдалося потрапити. Жодна з них не досягала будь-яких успіхів, після того як у них з'являвся новий фахівець або директор по маркетингу, призначений замість мене. Але це ще не найцікавіше. Найцікавіше полягає в тому, що десь 70% компаній, в яких я міг би працювати, але в них не потрапив, протягом 3-6 місяців знову шукали фахівців на ті ж вакансії. Це може говорити тільки про те, що кадрові агентства даремно з'їли своєї хліб.
Те, що ситуація в більшості своїй так і йде, знаю на особистому досвіді. Іноді при деяких ситуаціях з'являлися думки змінити роботу, і доводилося мати справу з «цими». Не знаю, хто довірив «цим» займатися підбором персоналу, не знаю на якій підставі. Тільки пару раз потрапляв на людей, які дійсно розуміють, чим вони займаються і, причому саме завдяки цим людям мій перехід на нову роботу відбувся б, якби я не передумав її міняти. Як показує досвід, міняти то і не варто було, тому, як в даному випадку менеджери з персоналу попрацювали добре, а от пропозиції виявлялися не тими, на які розраховував. В інших випадках не зрозуміло, на яких підставах і за якими критеріями мене, самі для себе, менеджери з персоналу визнавати не перспективним.
Як видно, завдяки діям тих, хто професійно зайнятий підбором персоналу, втрачають все, бо людський фактор дуже сильно позначається на всіх сторонах нашого життя, роблячи її краще, якщо кожна людина стоїть на своєму місці або гірше, якщо хтось займає не своє місце. Дивлячись навколо, стає очевидним, що не все так добре в нашому суспільстві, наше суспільство не можна визнати успішним, воно більше не успішне. При цьому в більшості випадків саме кадрові агентства розставляють людей по місцях, а значить можна з повним правом заявити, хоча з цим можуть багато хто і не погодитися, що великий внесок у відсутність успіху приносять саме кадрові агентства. Зрозуміло, що представники цієї касти будуть заперечувати, але їх заперечення можна було б брати до уваги, тільки в тому випадку, якщо б економіка нашої країни була в числі передових, ну або якщо б, принаймні, велика кількість людей не проходило через їх «руки». Цього немає. Великий відсоток кваліфікованих кадрів проходить саме через них, а економіка насправді розвивається не завдяки, а всупереч діям кадрових агентств.
Якщо у справі, то заперечувати необхідність в рекрутингових агентствах сенсу не має. Вони потрібні, але треба щоб їх робота була організовано так, щоб вони реально приносили користь. Треба зробити так, щоб збільшували можливості компаній, а не позбавляли компанії можливостей, вони повинні працювати в певних рамках. На ділі ж виходить, що рекрутингові агентства беруть гроші тільки за те, що розміщують інформацію про наявність вакансії на різних сайтах. Більше нічого вони реально не роблять. Тому прийшов час щось робити з п'ятим колесом маркетингу. Чим раніше це зробити, тим швидше будуть реальні результати. В іншому випадку, окрилені своїм успіхом, вони почнуть ще більше деградувати, бо не можливо швидко підготувати професіоналів для всього величезної кількості кадрових агентств, які вже є і які ще будуть. Про те, що вони дійсно професіонали, думають тільки самі представники цієї професії. Інші так не думають. Не може бути професіоналом в підборі маркетологів та людина, яка ніколи не мав справ з маркетингом і не спілкується з ним на ти. Вибрати потрібного фахівця, а вже тим більше керівника з маркетингу, можна тільки тоді, коли сам просочений маркетингом до мозку кісток. Тільки в цьому випадку знаєш, як працює маркетинг, і хто буде кращим на своєму місці.
Основний висновок полягає в тому, що поки у нас «менеджмент з персоналу» не сильно розвинений, наймачам краще самим шукати потрібних людей, або ж по-старинці брати потрібних людей на роботу через знайомих. В іншому випадку, тим, хто захоче скористатися послугами агентств з найму персоналу доведеться крутити 5 колесо маркетингу. На думку цього колеса - воно головне, тому як виконує саму головне роботу - підбирає інші чотири колеса. Але по сторонньому, а значить і об'єктивному думку воно сама зайва деталь! Якщо не розібратися з існуючою ситуацією, то скоро життя більшості людей може стати такою ж, як у відомому фільмі «День бабака», де головний герой потрапляв в одну і ту ж ситуацію кожен день, з ним щодня траплялося одне і теж. В даному випадку ви будете приходити на роботу, а роботи все не буде і не буде, точно також як і заробітної плати і тим більше премії. Все це може статися завдяки фахівцям з підбору персоналу, які в підсумку виконають свою місію - знайдуть для кожної компанії саме тих людей, які їм потрібні на їхню думку.
Парадоксальна ситуація. Кількість людей зайнятих пошуком персоналу зростає, але загальний добробут до останнього часу збільшувалася тільки завдяки сприятливій кон'юнктурі на ринку нафти, продуктів переробки якої Білорусь експортувала в надлишку. Здавалося б, що це зростання повинен був, бути досягнутий саме за рахунок правильного підбору персоналу, адже за час існування рекрутингових агентств вони повинні були зробити так, щоб на будь-якій посаді був самий підходящий людина. Не зрозуміло також, чому Білорусь опинилася в числі країн, які постраждали від світової фінансово-економічної кризи. Адже ціла армія фахівців з підбору персоналу повинна бути зробити так, щоб на відповідальних місцях у всіх компаніях перебували саме ті люди, які здатні впоратися з будь-якою ситуацією, навіть зі світовою фінансово-економічною кризою.
Негативно сальдо зовнішньої торгівлі зростає шаленими темпами і це теж дивно, навіть довелося йти на світовий з МВФ і брати у них мільярдні кредити, щоб впоратися з ситуацією. Цього всього не повинно було статися, бо завдяки роботі фахівців, менеджерів і директорів з підбору персоналу у всіх компанія мали б працювати найкращі фахівці, для яких криза рідна стихія. Експорт, замість того щоб зменшуватися повинен був навпаки збільшитися істотним чином.
За останні роки, якщо не вважати кризовий 2009, відзначено зростання зарплат. Напевно це можна теж записати в актив менеджерів з персоналу, які через підбір найбільш кваліфікованих кадрів забезпечили зростання продуктивності праці і тим самим зростання зарплати. При цьому виходить що держава, якщо добре придивитися, необгрунтовано присвоїло собі заслуги за це зростання, адже воно насправді не здійснювало ні яких заходів для зростання заробітної плати. З такими успіхами фахівців з підбору персонал, їм напевно варто дати можливість зайнятися й іншими областями. Наприклад, віддати їм спорт. Тоді дивись, білоруські хокеїсти і футболісти стануть чемпіонами світу, а на наступній Олімпіаді Білорусь займе перше місце в загальнокомандному рейтингу.
Заслуги фахівців з підбору персоналу, за їхніми словами, просто колосальні. Вони покращують все, до чого торкаються. Завдяки ним Білорусь довгий час отримує енергоносії за цінами нижче світових. Вони доклали свої золоті руки і до облаштування наших міст, наприклад Мінська. З їх допомогою була побудована нова національна бібліотека, нові спортивні споруди, була побудована нова кільцева автодорога навколо Мінська, та інші дороги теж були побудовані завдяки цим «бджілок». Та що тут говорити, навіть успіхи в сільському господарстві і ті пов'язаним саме з фахівцями займаються підбором персоналу. Лестощі звичайно не зовсім хороша справа, але не полестити фахівцям з підбору персоналу, цим намісникам Бога на землі просто не можливо. Вони всюдисущі і всемогутні, вони можуть все. Можуть дати блискучу кар'єру, а можуть довести до необхідності бомжувати. Вони і тільки вони вирішують все. Це аксіома. Їх треба боятися і поважати, бо від них залежить все!
Текст вище - це був своєрідний тест на адекватність. Якщо хтось повірив у все те, що написано Вище - такій людині пора звернутися до психіатра. Будь-який адекватний і психічно здорова людина повинна була зрозуміти, що все вище - не більше ніж гумор. Є підозра, що серед тих, хто не зрозумів жарт, левову частку склали як раз або діючі, або потенційний фахівці з підбору персоналу. Все тому, що представники кадрових агентств вважають свою роботу настільки важливою, настільки необхідною, що може дійти до того, що вони почнуть оголошувати, ніби сонце вранці встає тільки завдяки їх роботі. Дощ у посуху йде знову ж тільки завдяки їх роботі.
У реальності представники кадрових агентств, та й взагалі майже всі ті, хто займається персоналом, являють собою жалюгідне видовище. Як правило, в цю сферу ідуть люди, які реально нічого не можуть робити, які реально не можуть створити який-небудь цінний продукт. Це вельми очевидно вже після 5 хвилин спілкування з ними, адже мотив, який привів їх на цю стезю лежить на поверхні. Зрозуміти мотив можна, якщо усвідомити, що фахівці з підбору персоналу діляться на 2 категорії: «нульові» і «гонорові». До категорії «нульових» можна віднести всіх тих, хто взагалі з себе нічого не представляє і здатний тільки виконувати паперову роботу. Категорія «пихатих» включає я себе всіх тих, хто в принципі теж «нульовий», але з амбіціями. Звідси стають видні мотиви, як для перших, так і для других. «Нульові» приходять на таку роботу тому, що не хочуть працювати, а також тому, що їх більше нікуди не беруть. «Пихаті» приходять на таку роботу для того, щоб задовольняти свої амбіції і марнославство за рахунок інших, що й видно по тому стилю спілкування, який вони обирають на співбесідах.
В тій чи іншій мірі марнославство притаманне всім зайнятим у сфері роботи з персоналом. Вони, пройшовши не зрозуміло ким і як складений курс психології, думають, що не є кволими психологами і можуть заглянути в душу здобувачеві. Можуть, але не в душу здобувачеві, а тільки собі. Вони занадто особистості, щоб вміти усуватися від ситуації. Без усунення від ситуації неможливо об'єктивно все оцінити і неможливо побачити в кандидаті саме те, що він собою являє. У підсумку вибір найкращого кандидата часто перетворюється на задоволення власного марнославства цих горе професіоналів.
Однак треба зазначити, що інстинкт самозбереження у таких людей дуже сильний. Вони, підкоряючись йому, створюють все можливе для того, щоб виправдати той хліб, який їдять. Один з відомих прийомів - роздуття процедури підбору кадрів до таких розмірів, що воістину, здається, ніби підбирати персонал архіскладно. Вони збирають сотню анкет, зі зрозумілих тільки їм причин відсівають 99 людей, вибирають одного і роблять вигляд, ніби їх вибір насправді найкращий, навіть гарантію дають і якщо фахівець не підходить, готові безкоштовно його поміняти на іншого.
Методи роботи кадрових агентств і фахівців, у них працюють теж залишають бажати кращого. Наприклад, вони на кожному розі підкреслюють, що завжди пропонують найкращих фахівців з доступних, пропонують навіть тих, хто зараз працевлаштований. Це вони нібито досягають тим, що ведуть бази даних фахівців. Вони стверджують, що завдяки цьому можуть вибрати не тільки з числа тих, хто шукає роботу, але також і з числа тих, що колись її шукав. Не знаю, може бути, я такий невдачливий, може бути такі ж невдачливі багато моїх знайомих, але мені і їм ніколи не подзвонили і не запитали, куди і як я просунувся у своєму професіоналізмі і не запропонували жодного разу жодної відкрилася вакансії. Це дозволяє зробити висновок, що їх бази даних - це база даних мертвих душ. Така база даних потрібна тільки для того, щоб недалекий клієнт, задоволений кількісними показниками, зробив замовлення.
Ще один цікавий метод роботи кадрових агентств - лаятися незрозумілими для багатьох словами. Їм здається, що оперування незрозумілими словами додає їм авторитету, хоча насправді воно лише показує їх низьку кваліфікацію. Наприклад, вони використовують термін «складний пошук» (executive search) і тим самим намагаються «набити» собі ціну. Вони натякають, що раз пошук складний, то за нього треба більше платити. У реальності нічого складного в пошуку немає, якщо застосовувати сучасні технології для здійснення оного. Саме той факт, що в більшості кадрових агентств не володіють сучасними технологіями і призводить до того, що сутності, такі як нові незрозумілі терміни, плодяться без потреби, чого, як відомо, робити не варто.
Кількісний підхід, який практикують кадрові агентства, проявляється не тільки в ситуації, приклад якої наведено вище, але і по інших напрямках. Незважаючи на те, що ми вже дев'ятий рік живемо в 21 столітті, мислення кадрових агентств залишилося на рівні 19 століття, де панував кількісний, а не якісний підхід. Завдяки такому мисленню вони поширюють міфи про те, що людські ресурси - це найбільша цінність компанії, хоча насправді це не зовсім так, бо ресурси - це суто кількісна категорія. Якщо слідувати їх логікою то виходить, що для того, щоб вийшла ефективна компанія, в неї достатньо зібрати купу людей, які самі з часом організуються, і будуть робити корисні справи. Можливо, десь в казкових світах воно так і йде, але в реальності купа ніколи сама по собі не перетворитися на щось діяльну.
Професіоналізм у кадрових агентств та їх співробітників відсутнє. Такий висновок можна зробити на підставі того, що дуже часто однієї і тієї ж вакансією, особливо якщо вона гідна, займається відразу кілька агентств. Це може говорити тільки про те, що наймачі їм не довіряють і прагнуть знизити свої ризики за рахунок того, що пропонують одну й ту ж роботу багатьом агентствам в надійний на везіння або випадок. Все це наводить на сумні думки про роль кадрових агентств, і взагалі кажучи, вона зовсім не зрозуміла. Більш того, не зрозумілий навіть сенс їхнього існування. Грошей вони не приносять, ефективність не підвищують, витрати не скорочують, доходи не підвищують. Навіть їх основна діяльність і то під сумнівом. Завжди створюється таке враження, що кандидатів вони не підбирають, а тупо нав'язують! Це дозволяє зробити висновок, що основна їхня робота - зробити з чогось не зовсім приглядную допомогою технологій, якими вони володіють красиву обгортку для цукерки, яка як була смачною, так і залишиться.
Зате фахівці кадрових агентств дуже хороші фокусники. Їх шоу гідно наслідування, напевно деяким з них може позаздрити навіть сам Коперфилд! Вони настільки вправно промивають мізки здобувачам, що виникає відчуття, що все, що вони говорять суща реальність. Зі мною теж намагалися фокуснічать, намагаючись всунути на красивий бренд, іншими словами хотіли заманити у відому компанію, де, на їхню думку, мені треба займатися маркетингом. Лише наявність критичного мислення врятувало від цієї пастки, тому що виявилося, що бренд красивий, але за ним немає нічого хорошого. За брендом перебувала мало не в'язниця, потрапляючи в яку в підсумку стаєш каторжником або мало не рабом, який за копійки видобуває золото господарям в найнесприятливіших умовах. Такий досвід дозволяє припустити, що представники кадрових агентств виконують в наш час те ж саме, що виконували работорговці в минулі часи.
Один раз у мене був поганий настрій, коли мене відправили попрацювати на виставку. Виставка була нудною, і настрій ніяк не вдавалося підняти. Але тут мені пощастило. Це трапилося завдяки тому, що стався випадок, який підняв мій настрій. Випадок був настільки забавний, що настрій було піднято ні на годину, ні на два і навіть не на день, а на тиждень, не менше! До нас на стенд прийшла дівчина, яка запропонувала співпрацю і в якості своєї презентації простягнула візитку. Виявилося, що вона зайняла саме ту посаду, на яку зовсім недавно претендував я - заступник директора з маркетингу в однієї дуже відомої транспортної компанії. Як людина вихована я не показав виду, але в глибині душі я сміявся, ні, навіть не сміявся, а ржал! Я і зараз ржу, коли усвідомлюю, кого вони обрали замість мене. Дівчинка - ні про що, навіть зовні, маркетингом явно не володіла, але її взяли! Прийшла пропонувати послуги своєї компанії, але робити це зовсім не вміє. Можна навіть сказати, що толком нічого вона і не пропонувала, бо напевно думала, що досить прийти, вручити візитку, розповісти про ціни та всі підемо як по маслу. Не знаю напевно, як вийшло так, що взяли її, але смію припустити, що тут постаралося якесь кадрове агентство.
Як людина цікава, заради інтересу дуже часто стежу за долею компаній, в які не вдалося потрапити. Жодна з них не досягала будь-яких успіхів, після того як у них з'являвся новий фахівець або директор по маркетингу, призначений замість мене. Але це ще не найцікавіше. Найцікавіше полягає в тому, що десь 70% компаній, в яких я міг би працювати, але в них не потрапив, протягом 3-6 місяців знову шукали фахівців на ті ж вакансії. Це може говорити тільки про те, що кадрові агентства даремно з'їли своєї хліб.
Те, що ситуація в більшості своїй так і йде, знаю на особистому досвіді. Іноді при деяких ситуаціях з'являлися думки змінити роботу, і доводилося мати справу з «цими». Не знаю, хто довірив «цим» займатися підбором персоналу, не знаю на якій підставі. Тільки пару раз потрапляв на людей, які дійсно розуміють, чим вони займаються і, причому саме завдяки цим людям мій перехід на нову роботу відбувся б, якби я не передумав її міняти. Як показує досвід, міняти то і не варто було, тому, як в даному випадку менеджери з персоналу попрацювали добре, а от пропозиції виявлялися не тими, на які розраховував. В інших випадках не зрозуміло, на яких підставах і за якими критеріями мене, самі для себе, менеджери з персоналу визнавати не перспективним.
Як видно, завдяки діям тих, хто професійно зайнятий підбором персоналу, втрачають все, бо людський фактор дуже сильно позначається на всіх сторонах нашого життя, роблячи її краще, якщо кожна людина стоїть на своєму місці або гірше, якщо хтось займає не своє місце. Дивлячись навколо, стає очевидним, що не все так добре в нашому суспільстві, наше суспільство не можна визнати успішним, воно більше не успішне. При цьому в більшості випадків саме кадрові агентства розставляють людей по місцях, а значить можна з повним правом заявити, хоча з цим можуть багато хто і не погодитися, що великий внесок у відсутність успіху приносять саме кадрові агентства. Зрозуміло, що представники цієї касти будуть заперечувати, але їх заперечення можна було б брати до уваги, тільки в тому випадку, якщо б економіка нашої країни була в числі передових, ну або якщо б, принаймні, велика кількість людей не проходило через їх «руки». Цього немає. Великий відсоток кваліфікованих кадрів проходить саме через них, а економіка насправді розвивається не завдяки, а всупереч діям кадрових агентств.
Якщо у справі, то заперечувати необхідність в рекрутингових агентствах сенсу не має. Вони потрібні, але треба щоб їх робота була організовано так, щоб вони реально приносили користь. Треба зробити так, щоб збільшували можливості компаній, а не позбавляли компанії можливостей, вони повинні працювати в певних рамках. На ділі ж виходить, що рекрутингові агентства беруть гроші тільки за те, що розміщують інформацію про наявність вакансії на різних сайтах. Більше нічого вони реально не роблять. Тому прийшов час щось робити з п'ятим колесом маркетингу. Чим раніше це зробити, тим швидше будуть реальні результати. В іншому випадку, окрилені своїм успіхом, вони почнуть ще більше деградувати, бо не можливо швидко підготувати професіоналів для всього величезної кількості кадрових агентств, які вже є і які ще будуть. Про те, що вони дійсно професіонали, думають тільки самі представники цієї професії. Інші так не думають. Не може бути професіоналом в підборі маркетологів та людина, яка ніколи не мав справ з маркетингом і не спілкується з ним на ти. Вибрати потрібного фахівця, а вже тим більше керівника з маркетингу, можна тільки тоді, коли сам просочений маркетингом до мозку кісток. Тільки в цьому випадку знаєш, як працює маркетинг, і хто буде кращим на своєму місці.
Основний висновок полягає в тому, що поки у нас «менеджмент з персоналу» не сильно розвинений, наймачам краще самим шукати потрібних людей, або ж по-старинці брати потрібних людей на роботу через знайомих. В іншому випадку, тим, хто захоче скористатися послугами агентств з найму персоналу доведеться крутити 5 колесо маркетингу. На думку цього колеса - воно головне, тому як виконує саму головне роботу - підбирає інші чотири колеса. Але по сторонньому, а значить і об'єктивному думку воно сама зайва деталь! Якщо не розібратися з існуючою ситуацією, то скоро життя більшості людей може стати такою ж, як у відомому фільмі «День бабака», де головний герой потрапляв в одну і ту ж ситуацію кожен день, з ним щодня траплялося одне і теж. В даному випадку ви будете приходити на роботу, а роботи все не буде і не буде, точно також як і заробітної плати і тим більше премії. Все це може статися завдяки фахівцям з підбору персоналу, які в підсумку виконають свою місію - знайдуть для кожної компанії саме тих людей, які їм потрібні на їхню думку.
No comments:
Post a Comment