На сьогоднішній день корпоративні портали є невід'ємною частиною роботи практично всіх зарубіжний організацій. У Росії цей ресурс теж набирає популярність. Тому прийшов час більш докладно поговорити про те, що таке корпоративний портал і які переваги отримує використовує його компанія.
Що таке корпоративний портал і для чого потрібна грамотна IT інфраструктура?
Корпоративний портал, інакше кажучи, інтранет, являє собою внутрішній сайт компанії, на якому розташована інформація, призначена для співробітників даної організації. Кожна компанія сама визначає, що буде розміщено на корпоративному порталі: хтось обмежується пам'яткою для новачків і основними новинами, інші переносять великі обсяги даних. У будь-якому випадку, якщо відображати інтранет-портал схематично, то він буде виглядати наступним чином:
В даний час в Росії впроваджувати в свою роботу інтранет-портали стали не тільки найбільші корпорації, а й представники малого та середнього бізнесу. Використання даного ресурсу, як у невеликих, так і великих компаніях, має ряд своїх переваг, а саме:
- Допомагає співробітнику відчути себе частиною єдиної компанії, роблячи його активним учасником її життя незалежно від віддаленості центрального офісу, що забезпечує мотивацію без будь-яких психологічних або грошових заохочень.
- Сприяє підвищенню ефективності роботи шляхом забезпечення миттєвого доступу до будь-якої необхідної інформації - загальні відомості про всіх працівників (імена, контакти, фотографії та ін.), Новини компанії, різна довідкова інформація (шаблони документів, інструкції щодо їх заповнення, каталоги постачальників, дані партнерів та ін.), оголошення та фото звіти з корпоративів та інших заходів.
- Полегшує пошук і підбір співробітників всередині компанії
- Дозволяє проводити навчальні курси для молодих співробітників в режимі онлайн, тим самим прискорюючи їх адаптацію в компанії в кілька разів
- Полегшує навчання й оцінку співробітників, дозволяючи проводити онлайн тестування, впроваджувати системи корпоративного навчання і т. Д.
- Сприяє створенню корпоративної культури і об'єднанню персоналу, збільшуючи тим самим результативність і швидкість роботи співробітників компанії
Кожному за здібностями або визначаємося з функціоналом для Вашого порталу
Як вже було сказано вище, кожна компанія сама вирішує, яким має бути інтранет, саме тому для отримання максимальної ефективності від впровадження цього ресурсу, слід особливо ретельно підійти до завдання по розробці корпоративного порталу. Виникає закономірне питання: «хто повинен цим займатися?».
Спершу вибір може припасти на IT фахівця, проте відразу можемо сказати, що він здебільшого помилковий. На даному етапі вже потрібно визначитися з функціями майбутнього інтранет-порталу, проте співробітник IT відділу мало компетентний у даному виді аналізу. Він може взяти на себе відповідальність за впровадження та підтримку майбутнього ресурсу, але не більше того. Тому для вирішення цих питань слід звернутися до маркетологу, HR-спеціалісту і внутрішньому PR-фахівця, звичайно, якщо такі є. У підсумку команда з розробки інтранет-порталу буде виглядати наступним чином:
Коли учасники визначені, слід приступити до реалізації проекту. Щоб не заплутатися в своїй роботі, радимо розбити її на завдання.
Завдання №1: Визначте вимоги
Розуміння, чого Ви хочете від майбутнього ресурсу, є 50% успіху, тому не лінуйтеся, описуючи всі свої вимоги щодо функціонування інтранет. Компанії-розробники можуть запропонувати свою допомогу в даному питанні, проте не в Ваших інтересах перекладати роботу на постачальника, адже ніхто краще за Вас не може знати, що потрібно саме Вашу фірму. Тут потрібно провести комплексний аналіз внутрішнього середовища організації.
Завдання №2: Визначте цілі
Тепер прийшов час перейматиметься питанням «що мені дасть корпоративний портал?». Відповіді та будуть цілями ресурсу. Пам'ятайте, цілі повинні бути конкретними і вимірними - поставлені на початку розробці розпливчасті цілі, не дадуть виміряти ефективність впровадження інтранет-порталу в кінці.
Завдання №3: Позначте зацікавлених осіб
На даному етапі визначається, яка інформація і для яких груп осіб буде доступна на майбутньому порталі. Поговоріть з керівниками всіх відділів компанії, адже кожен співробітник фірми буде повноправним учасником нового ресурсу, а кому, як не керівникам, краще знати, що потрібно їх підлеглим.
Завдання №4: Вийдіть в Інтернет
Вивчіть всю доступну інформацію про цікавить Вас проекті: досвід користувачів, демо-версії, принт-скріни і т. Д. Після чого визначите, що з усього цього можна використовувати в своїй системі
Завдання №5: Структуруйте інформацію
На даному етапі слід скласти карту інтранет-порталу у вигляді списку або схеми. Пам'ятайте, що найголовніше в структуруванні інформації - швидкість її пошуку, найважливіша повинна знаходитися в три кліка.
Завдання №6: Не забувайте про дизайн
Дизайн - важлива частина розробки інтранет-порталу, він впливає на зручність роботи користувача в системі, тому ні в якому разі не забувайте про нього. Згадайте приклади корпоративних порталів, які Ви знайшли, вирішуючи завдання №4, подивіться пропоновані приклади дизайну вашим розробником. Зробіть позначки, що Вам подобається, що воліли б змінити. Не забудьте про корпоративному стилі. Наведемо приклади вдалого оформлення корпоративного порталу:
Завдання №7: Підготовка інтранет до впровадження
Покажіть всім співробітникам фірми макет майбутнього корпоративного порталу, розкажіть про його можливості. Можливо, колеги підкажуть, який інформації не вистачає і що краще змінити або прибрати зовсім. Таким чином, Ви не тільки виправите недоліки, але й проінформіруете колектив компанії про планований запуск ресурсу.
Не забувайте, що найголовніше при створенні корпоративного порталу - це люди та підтримка керівного складу фірми, без урахування їх думок розробка та впровадження інтранет-порталу виявиться марними, адже якщо в підсумку ресурс не буде затребуваним, то він просто помре.
Портал або НЕ портал. Плюси і мінуси інтранет-ресурсу
І все-таки, перш ніж зважитися або не вирішиться на розробку корпоративного порталу, слід дізнатися про його плюси і мінуси.
Плюси:
- Можливість структурування горизонтальних і вертикальних бізнес-процесів. Кожен учасник процесу бачить, що було зроблено і що потрібно зробити в даний момент. Незамінна річ при великому штабі співробітників.
- Налагодження контактів серед працівників компанії. Крім стандартної інформації (списки співробітників з фотографіями і контактної інформація - вкрай корисна річ для нових співробітників), в інтранет часто додають форуми і блоги для кращого згуртування колективу.
- Наявність електронної бібліотеки. Всі необхідні для роботи документи розміщені в одному, доступному для всіх місці. За допомогою даної функції навіть хворий співробітник, змушений працювати на дому, залишається повноцінним учасників робочого процесу.
- Чітко визначені права доступу. Закрита інформація буде показана тільки тим, хто має до неї доступ.
Мінуси:
- Імовірність витоку інформації. При впровадженні інтранет-порталу, компанія повинна в першу чергу дбати про безпеку проекту, щоб інформація з грифом «цілком таємно» не опинилася на столі конкурента.
- Висока вартість розробки і необхідність постійної підтримки. Інтранет-портал мало просто створити, його ще потрібно постійно оновлювати та поповнювати, а це ще один додатковий пункт у витратах.
Настав час підбити підсумок. Вирішуватися на розробку корпоративного порталу, слід тільки після підрахунку коефіцієнта корисної дії ресурсу. Тільки після цього можна робити якісь дії, в іншому випадку є ймовірність, що портал виявиться безглуздою тягарем, а витрачені на нього гроші лише похитнуть бюджет.
Що таке корпоративний портал і для чого потрібна грамотна IT інфраструктура?
Корпоративний портал, інакше кажучи, інтранет, являє собою внутрішній сайт компанії, на якому розташована інформація, призначена для співробітників даної організації. Кожна компанія сама визначає, що буде розміщено на корпоративному порталі: хтось обмежується пам'яткою для новачків і основними новинами, інші переносять великі обсяги даних. У будь-якому випадку, якщо відображати інтранет-портал схематично, то він буде виглядати наступним чином:
В даний час в Росії впроваджувати в свою роботу інтранет-портали стали не тільки найбільші корпорації, а й представники малого та середнього бізнесу. Використання даного ресурсу, як у невеликих, так і великих компаніях, має ряд своїх переваг, а саме:
- Допомагає співробітнику відчути себе частиною єдиної компанії, роблячи його активним учасником її життя незалежно від віддаленості центрального офісу, що забезпечує мотивацію без будь-яких психологічних або грошових заохочень.
- Сприяє підвищенню ефективності роботи шляхом забезпечення миттєвого доступу до будь-якої необхідної інформації - загальні відомості про всіх працівників (імена, контакти, фотографії та ін.), Новини компанії, різна довідкова інформація (шаблони документів, інструкції щодо їх заповнення, каталоги постачальників, дані партнерів та ін.), оголошення та фото звіти з корпоративів та інших заходів.
- Полегшує пошук і підбір співробітників всередині компанії
- Дозволяє проводити навчальні курси для молодих співробітників в режимі онлайн, тим самим прискорюючи їх адаптацію в компанії в кілька разів
- Полегшує навчання й оцінку співробітників, дозволяючи проводити онлайн тестування, впроваджувати системи корпоративного навчання і т. Д.
- Сприяє створенню корпоративної культури і об'єднанню персоналу, збільшуючи тим самим результативність і швидкість роботи співробітників компанії
Кожному за здібностями або визначаємося з функціоналом для Вашого порталу
Як вже було сказано вище, кожна компанія сама вирішує, яким має бути інтранет, саме тому для отримання максимальної ефективності від впровадження цього ресурсу, слід особливо ретельно підійти до завдання по розробці корпоративного порталу. Виникає закономірне питання: «хто повинен цим займатися?».
Спершу вибір може припасти на IT фахівця, проте відразу можемо сказати, що він здебільшого помилковий. На даному етапі вже потрібно визначитися з функціями майбутнього інтранет-порталу, проте співробітник IT відділу мало компетентний у даному виді аналізу. Він може взяти на себе відповідальність за впровадження та підтримку майбутнього ресурсу, але не більше того. Тому для вирішення цих питань слід звернутися до маркетологу, HR-спеціалісту і внутрішньому PR-фахівця, звичайно, якщо такі є. У підсумку команда з розробки інтранет-порталу буде виглядати наступним чином:
Коли учасники визначені, слід приступити до реалізації проекту. Щоб не заплутатися в своїй роботі, радимо розбити її на завдання.
Завдання №1: Визначте вимоги
Розуміння, чого Ви хочете від майбутнього ресурсу, є 50% успіху, тому не лінуйтеся, описуючи всі свої вимоги щодо функціонування інтранет. Компанії-розробники можуть запропонувати свою допомогу в даному питанні, проте не в Ваших інтересах перекладати роботу на постачальника, адже ніхто краще за Вас не може знати, що потрібно саме Вашу фірму. Тут потрібно провести комплексний аналіз внутрішнього середовища організації.
Завдання №2: Визначте цілі
Тепер прийшов час перейматиметься питанням «що мені дасть корпоративний портал?». Відповіді та будуть цілями ресурсу. Пам'ятайте, цілі повинні бути конкретними і вимірними - поставлені на початку розробці розпливчасті цілі, не дадуть виміряти ефективність впровадження інтранет-порталу в кінці.
Завдання №3: Позначте зацікавлених осіб
На даному етапі визначається, яка інформація і для яких груп осіб буде доступна на майбутньому порталі. Поговоріть з керівниками всіх відділів компанії, адже кожен співробітник фірми буде повноправним учасником нового ресурсу, а кому, як не керівникам, краще знати, що потрібно їх підлеглим.
Завдання №4: Вийдіть в Інтернет
Вивчіть всю доступну інформацію про цікавить Вас проекті: досвід користувачів, демо-версії, принт-скріни і т. Д. Після чого визначите, що з усього цього можна використовувати в своїй системі
Завдання №5: Структуруйте інформацію
На даному етапі слід скласти карту інтранет-порталу у вигляді списку або схеми. Пам'ятайте, що найголовніше в структуруванні інформації - швидкість її пошуку, найважливіша повинна знаходитися в три кліка.
Завдання №6: Не забувайте про дизайн
Дизайн - важлива частина розробки інтранет-порталу, він впливає на зручність роботи користувача в системі, тому ні в якому разі не забувайте про нього. Згадайте приклади корпоративних порталів, які Ви знайшли, вирішуючи завдання №4, подивіться пропоновані приклади дизайну вашим розробником. Зробіть позначки, що Вам подобається, що воліли б змінити. Не забудьте про корпоративному стилі. Наведемо приклади вдалого оформлення корпоративного порталу:
Завдання №7: Підготовка інтранет до впровадження
Покажіть всім співробітникам фірми макет майбутнього корпоративного порталу, розкажіть про його можливості. Можливо, колеги підкажуть, який інформації не вистачає і що краще змінити або прибрати зовсім. Таким чином, Ви не тільки виправите недоліки, але й проінформіруете колектив компанії про планований запуск ресурсу.
Не забувайте, що найголовніше при створенні корпоративного порталу - це люди та підтримка керівного складу фірми, без урахування їх думок розробка та впровадження інтранет-порталу виявиться марними, адже якщо в підсумку ресурс не буде затребуваним, то він просто помре.
Портал або НЕ портал. Плюси і мінуси інтранет-ресурсу
І все-таки, перш ніж зважитися або не вирішиться на розробку корпоративного порталу, слід дізнатися про його плюси і мінуси.
Плюси:
- Можливість структурування горизонтальних і вертикальних бізнес-процесів. Кожен учасник процесу бачить, що було зроблено і що потрібно зробити в даний момент. Незамінна річ при великому штабі співробітників.
- Налагодження контактів серед працівників компанії. Крім стандартної інформації (списки співробітників з фотографіями і контактної інформація - вкрай корисна річ для нових співробітників), в інтранет часто додають форуми і блоги для кращого згуртування колективу.
- Наявність електронної бібліотеки. Всі необхідні для роботи документи розміщені в одному, доступному для всіх місці. За допомогою даної функції навіть хворий співробітник, змушений працювати на дому, залишається повноцінним учасників робочого процесу.
- Чітко визначені права доступу. Закрита інформація буде показана тільки тим, хто має до неї доступ.
Мінуси:
- Імовірність витоку інформації. При впровадженні інтранет-порталу, компанія повинна в першу чергу дбати про безпеку проекту, щоб інформація з грифом «цілком таємно» не опинилася на столі конкурента.
- Висока вартість розробки і необхідність постійної підтримки. Інтранет-портал мало просто створити, його ще потрібно постійно оновлювати та поповнювати, а це ще один додатковий пункт у витратах.
Настав час підбити підсумок. Вирішуватися на розробку корпоративного порталу, слід тільки після підрахунку коефіцієнта корисної дії ресурсу. Тільки після цього можна робити якісь дії, в іншому випадку є ймовірність, що портал виявиться безглуздою тягарем, а витрачені на нього гроші лише похитнуть бюджет.
No comments:
Post a Comment