Saturday, March 28, 2015

Нові сегменти ринку. Як вони утворюються?

СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ

Ринок - структура неоднорідна, він складається з елементів. Елементами ринку є сегменти і ніші. Якщо брати за аналогією, то сегменти - це молекули ринку, а ніші - це атоми ринку. Ніші утворюють сегменти, точно також як атоми утворюють молекули. У свою чергу сегменти утворюють сам ринок. При цьому ринок має здатність розвиватися - у нього можуть виникати нові сегменти і нові ніші. Нові сегменти ринку - це нові можливості для гравців ринку. Нові можливості тут, насамперед, полягають у тому, що якщо створити новий сегмент і вийти на нього, можна збільшити обсяги продажів. У деяких випадках, обсяги продажів можна збільшити істотно, тому що іноді нові сегменти можуть вийти істотно більшими, ніж всі інші разом узяті сегменти. З цієї причини дуже важливо знати, як утворюються нові сегменти ринку, і займатися їх створенням. Але для цього, перш за все, треба гарненько розібратися з самим ринком, розібратися, що він собою являє.

Найкраще розібратися з тим, що таке ринок можна за допомогою ноомаркетінга. Ноомаркетінг ясно говорить нам про те, що ринок це сукупність людей, в яких впроваджена ідея, відповідна конкретному товару. Якщо мова йде про автомобілі, то це ідея автомобіля. Якщо мова йде про мобільні телефони, то це ідея мобільного телефону. Іншими словами ринок, точно також як і всі інше утворено від ідей, вона лежить в його основі і для того, щоб бути успішним гравцем ринку, потрібно виходити від ідеї, а не від товару. Якщо виходиш в своєму бізнесі від ідеї, то будеш працювати на ринку довго, якщо від товару, то, як тільки ідея, що лежить в основі ринку для якого цей товар потрібен, вичерпає себе, просто не будеш знати, що робити далі. Звичайно, за інерцією будуть робитися спроби і далі утриматися на ринку, до якого звик, але вони будуть безуспішними, тому що це буде порожньою ринок без споживачів. Прикладів, коли успішні бізнесмени раптом несподівано опинялися біля розбитого корита багато. Насправді нічого несподіваного в їх крах немає. Ідея вичерпала себе і ринок, сформований навколо цієї, ідеї зник.

Найяскравіший приклад - це приклад компанії Nokia, яка нещодавно оголосила, що йде з ринку мобільних телефонів, на якому вона довгий час була лідером. В основі ринку мобільних телефонів лежить ідея «завжди на зв'язку». Для реалізації цієї ідеї був розроблений мобільний телефон. Він не був прив'язаний до конкретного місця, як стаціонарний телефон і з цієї причини дозволяв своїм власникам завжди бути на зв'язку. Краще за всіх об'єкт, який дозволяв бути завжди на зв'язку або іншими словами мобільний телефон робила Nokia. Ця ідея була доведена до досконалості, стала абсолютною, що означає, що вона себе вичерпала. Далі там же нічого було вдосконалювати. Це означало, що ринку мобільних телефонів прийшов кінець. У цей час компанія Apple створила новий ринок на базі ідеї «усунення інформаційної нерівності» і створила пристрій для реалізації даної ідеї під назвою смартфон. У компанії Nokia порахували, що смартфон і мобільний телефон - це одне і те ж. Але як виявилося - це не одне і те ж хоча б тому, що ринки для них різні.

Компанія Nokia продовжувала думати, що робить мобільні телефони для ринку мобільних телефонів, на чому і погоріла, тому що вона пропонувала мобільні телефони на ринку смартфонів. Люди поступово розібралися, що апарати від Nokia не є втіленням ідеї «усунення інформаційної нерівності» та продажу у неї пішли на спад. Це як раз таки доводить, що працювати треба з ідеєю, а не з товаром дуже легко. Для прикладу також можна взяти китайських виробників. Вони добре копіюють різні товари і потім, пропонуючи їх дешевше оригіналу, досить успішно продають їх. Все це відбувається до тих пір, поки ідея, товари для якої вони виробляють, чи не вичерпає себе. Як тільки хтось впроваджує нову ідею, продажі китайських товарів падають майже до нуля і китайці нічого не можуть зробити до тих пір, поки не скопіюють виріб під нову ідею. Іншими словами утримати ринок китайці не можуть тому, що виходять у своїй діяльності від товару, а не від ринку. Якби вони виходили від ринку, від ідеї, вони могли б знати, в якому напрямку ідея стала розвиватися і запропонувати товар під неї самі, не вдаючись до копіювання. Робити вони цього не можуть і чекають тих, хто розбирається в цьому питанні для того, щоб скопіювати їх товар. Чекають вони тих, хто вміє створювати нові ринки або хоча б нові сегменти ринку.

З ринком розібралися, тепер будемо розбиратися з сегментами ринку і з тим, як утворюються нові сегменти ринку. В основі процесу утворення нових сегментів ринку лежить одна дуже важлива властивість ідеєю. Суть цієї властивості полягає в тому, що запроваджена в споживача ідея може взаємодіяти з іншими ідеям. У результаті взаємодії утворюється нова ідея або іншими словами новий сегмент ринку. Під неї відповідно потрібен схожий товар, але не такий же, як і під ідею, на базі якої спочатку утворився ринок. Це означає, що новий сегмент ринку утворюється в результаті взаємодії ідеї ринку з іншою ідеєю. У свою чергу ідея, що лежить в основі сегмента, теж може вступити у взаємодію з якоюсь ідеєю. В результаті, як неважко здогадатися, буде утворена нова ніша ринку. Ідея ринку і ідея сегмента ринку може вступити у взаємодію з деякою кількістю потрібних їм ідей. В результаті утворюються відповідну кількість сегментів або ніш ринку. Для них потрібні різні, хоча і схожі товари.

Як видно, створити нові сегменти ринку в принципі не складно. Перш за все потрібно визначити базову ідею, яка лежить в основі того чи іншого ринку. Потім потрібно простежити з якими іншими ідеями вона вступала у взаємодію і що в результаті вийшло. Це дозволить нам з'ясувати наявні сегменти ринку для того, щоб випадково не створити сегмент, який вже є. Потім треба підібрати підходящу ідею, яка може бути інтегрована з ідеєю ринку, і провести інтеграцію. Після цього залишиться впровадити нову ідею в уми потенційних споживачів ну і дотримуватися правила маркетингу . При цьому можна навіть спрогнозувати, яка кількість споживачів буде в новому сегменті. Для цього треба з'ясувати, в яку кількість людей була впроваджена ідея, яку ми інтегрували з ідеєю ринку. Після створення сегмента нам залишається створити відповідний цьому сегменту товар і за допомогою комунікації зі споживачами провести позиціонування товару в отриманому сегменті. Ну, а далі вже доведеться проводити і іншу роботу з ринком і сегментами. Для того щоб ця робота була ефективною рекомендується читати статті з маркетингу .

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини sevastopolkino.ru sensorhub.ru shaboxes.com shahinpage.ir sezru.com sheirkuafor.com shahgo.ru sfera-soft.ru shamuratova.uz shkola.mitrofanovka.ru