СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
Більше 10 років, а точніше 13 років компанія Coca-Cola займала перше місце в рейтингу найдорожчих брендів світу і лише в цьому 2013 інша американська корпорація змогла змістити її з вершини п'єдесталу. Хто міг змістити Coca-Cola? Ясна річ, що крім Apple на це ніхто не здатний. Новий лідер - гідний наступник старого лідера. Незважаючи на зміну лідера у цих компаній є щось спільне - ефективний маркетинг. Саме завдяки маркетингу досягла успіху одна і друга компанія. Довгий час маркетинг Coca-Cola перемагав маркетинг Apple , але цього року маркетинг Apple переміг маркетинг Coca-Cola. Зараз ще не зрозуміло, чи надовго відбулася зміна лідера. Можливо, компанія Apple розробила якусь секретну маркетингове зброю і тепер довго часом буде лідирувати. Проте можливо це просто данина моді на мобільні телефони з логотипом у вигляді яблука і дуже скоро новий лідер буде скинутий. Те, що Coca-Cola не здаватиме просто так зрозуміло вже і зараз. Все-таки 13 років лідерства - це дуже серйозне досягнення.
Ясна річ, що Coca-Cola ніколи нікому не розповість про свої секрети, тим більше про секрети маркетингу, адже маркетинг - це основа її успіху. Дізнатися їх можна тільки в тому випадку, якщо провести аналіз діяльності цієї компанії. Цим ми і займемося, все-таки дуже цікаво знати, що таке маркетинг Coca-Cola. При аналізі маркетингової діяльності Coca-Cola в очі відразу ж впадає рівень управління ринком і споживачами. Відразу видно, що це не вторинне, а первинне управління при якому застосовується стратегія цільового маркетингу. Первинне управління - це таке управління, при якому керуєш базовими характеристиками, а не конкретними об'єктами. Аналог такого управління можна знайти у військовій справі. У ньому є таке поняття, як «панівна висота». Якщо ти контролюєш її, то ти можеш реально управляти ситуацією, а інші, хто знаходиться нижче, вже пристосовуються до твоїх дій. Точно також і в маркетингу. Якщо ти керуєш базовими характеристиками, припустимо базовими характеристиками ринку, то ти реально керуєш, адже керувати може тільки один. Якщо ж ними керує хтось інший, то ти можеш тільки пристосовуватися, хоча насправді тобі може здаватися, ніби йде управління.
Можна взяти аналог первинного управління і з природи. Тут найкращий приклад - розбурхане море. На ньому іноді є хвилі. Здається, ніби вони приходять, немов з нізвідки. Але це не головне, головне полягає в тому, що управляти ними неможливо, можна тільки пристосовуватися до них, наприклад, будувати такі кораблі, які не може накрити хвилею і тим самим потопити. Ви можете будувати загородження, які через які не може пройти хвиля і тим самим створювати «острова» спокою. Але все це тільки пристосування, а не управління. Реально хвилями управляє вітер, і тільки вітер, який і створює їх. Він на праві творця на свій розсуд може або створювати їх, або зупиняти хвилювання моря, або ж задавати напрямок руху хвилі. Він і тільки він справжній господар ситуації і «цар гори». Він і тільки він реально управляє, а всі інші пристосовуються. Таким чином, для того щоб отримати реальне управління, наприклад над ринком, щоб стати «царем гори», треба стати тим, хто створює хвилі на цьому ринку.
Отже, реально управляти чимось можна тільки в тому випадку, якщо ти «цар гори», або ж якщо брати маркетинг - «цар ринку». Стати царем ринку одночасно і легко і важко. Легко тому, що це робиться досить таки просто, а складно тому, що зрозуміти це, зрозуміти що таке реальне управління часто дуже важко. Основні труднощі як раз таки і полягає в тому, щоб зрозуміти реальну ситуацію, а реальна ситуація полягає в тому, що в основі ринку лежить ідея і якщо хочеш керувати ринком, але треба управляти ідеєю. Це і буде первинне управління. Чи не споживачі, а ідея - це основа ринку. Відповідно, якщо хочеш керувати ринком, треба стати «вітром», який управляє ідеєю ринку. В результаті вона наче море буде притягувати до себе споживачів своїми хвилями, а ви, як вітер, будете керувати цим морем. Можна зробити його бурхливим для того, щоб заманити любителів «серфінгу», або організувати штиль, щоб заманити любителів поплавати в спокійному морі без хвиль. Через управління ідеєю можна стати повноправним «царем ринку». Конкуренти нічого не зможуть вдіяти проти цього. Вони зможуть тільки намагатися використовувати хвилі, які створює «цар ринку» в своїх інтересах, але це можна використовувати проти них. Спочатку можна дати можливість їм «купуватися» в море, а потім напустити шторм і «втопити» їх усіх. Саме в цьому і полягає маркетинг Coca-Cola. Дана компанія дуже багато знає про те, як усунути конкурента .
Може здатися, що це якась нереальна фантастика. Насправді це є сама безпосередня реальність. Якщо простежити розвиток усіх успішних товарів або послуг, то все виявляється, що всі вони починалися як ідеї. Виживали тільки ті з товарів чи послуг, виробники яких розуміли що таке реально управління. Ті, компанії, які починали мудрувати і «винаходити велосипед» дуже швидкої йшли з ринку з великими втратами і збитками. При цьому йшли вони в повному нерозумінні того, що ж реально сталося, і тому у них не було шансів спробувати повернутися. Вони бачили, що в інших виходить, вони бачив, що інші мають хороші обсяги продажів і хороші прибутки, але самі цього не могли добитися. Не могли добитися тільки тому, що вони виходив не з того факту, що в основі ринку лежить ідея і саме їй треба управляти, бо саме таке управління і є реальне управління. Саме таким способом керують всі найбільш успішні корпорації, які і є справжні господарі ринку про що свідчить оцінка стратегії маркетингу цих компаній. На цьому побудований і маркетинг Coca-Cola.
Компанії, які не здійснюють реально управління, можуть тільки підлаштовуватися під діяльність «царів ринку», намагатися вгадати, куди вони направлять ринок. Вгадати можна один раз, 2 рази, може бути навіть 3, але потім одна промашка і ви в прольоті, бо немає контролю і немає управління. Він є у компанії Coca-Cola. При цьому все, що робить компанія Coca-Cola - це управління ідеями, під які вона підганяє свої продукти. Компаніям, які керують ідеями доступна в тому числі і стратегія розширення ринку . Маркетинг Coca-Cola - це управління ідеями. Саме тому, що її продукти, наприклад напої, відповідає ідеї, яку вона розробила і просуває, вони і продаються, а не тому, що мають якийсь специфічний смак, колір чи запах. При цьому можна навіть сказати, що через різні асоціації та через розвиток ідеї надається і смак напою. Якщо взяти напій Coca-Cola і дати його спробувати комусь, не сказавши, що це Coca-Cola, то попробовавший відчує один смак. Але якщо потім сказати, що це Coca-Cola, то смак йому здасться зовсім інший. Насправді він, звичайно ж, не змінитися, але набір асоціацій з брендом Coca-Cola зробить свою справу.
Фішка маркетингу Coca-Cola полягає в тому, що вона цілеспрямовано створює потреби і ринки, а потім обставляє все, таким чином, що потреби ці можна задовольнити тільки через споживання напоїв та інших продуктів від компанії Coca-Cola. Компанія Coca-Cola просувається не продукти, а ідеї і в цьому її секрет. В тому числі Coca-Cola пропонує своїм споживачам маркетинг особистості тим самим просуваючи і самих споживачів, вона робить їх в очах інших людей більш привабливими. Якби вона просувала продукти, то на неї не було б стільки споживачів, тому що управління ними було б неможливим. Чи можна скопіювати стратегію маркетингу компанії Coca-Cola? Можна, але для цього потрібно читати статті з маркетингу , написані мовою ноомаркетінга. Ноомаркетінг - це єдина концепція, яка побудована на основі того факту, що все в світі бере початок від ідей. Завдяки ноомаркетінгу можна навчитися керувати ідеями так само, як це робить Coca-Cola. Завдяки ноомаркетінгу можна скопіювати маркетинг Coca-Cola і досягти таких же успіхів, яких досягла ця легендарна компанія.
Більше 10 років, а точніше 13 років компанія Coca-Cola займала перше місце в рейтингу найдорожчих брендів світу і лише в цьому 2013 інша американська корпорація змогла змістити її з вершини п'єдесталу. Хто міг змістити Coca-Cola? Ясна річ, що крім Apple на це ніхто не здатний. Новий лідер - гідний наступник старого лідера. Незважаючи на зміну лідера у цих компаній є щось спільне - ефективний маркетинг. Саме завдяки маркетингу досягла успіху одна і друга компанія. Довгий час маркетинг Coca-Cola перемагав маркетинг Apple , але цього року маркетинг Apple переміг маркетинг Coca-Cola. Зараз ще не зрозуміло, чи надовго відбулася зміна лідера. Можливо, компанія Apple розробила якусь секретну маркетингове зброю і тепер довго часом буде лідирувати. Проте можливо це просто данина моді на мобільні телефони з логотипом у вигляді яблука і дуже скоро новий лідер буде скинутий. Те, що Coca-Cola не здаватиме просто так зрозуміло вже і зараз. Все-таки 13 років лідерства - це дуже серйозне досягнення.
Ясна річ, що Coca-Cola ніколи нікому не розповість про свої секрети, тим більше про секрети маркетингу, адже маркетинг - це основа її успіху. Дізнатися їх можна тільки в тому випадку, якщо провести аналіз діяльності цієї компанії. Цим ми і займемося, все-таки дуже цікаво знати, що таке маркетинг Coca-Cola. При аналізі маркетингової діяльності Coca-Cola в очі відразу ж впадає рівень управління ринком і споживачами. Відразу видно, що це не вторинне, а первинне управління при якому застосовується стратегія цільового маркетингу. Первинне управління - це таке управління, при якому керуєш базовими характеристиками, а не конкретними об'єктами. Аналог такого управління можна знайти у військовій справі. У ньому є таке поняття, як «панівна висота». Якщо ти контролюєш її, то ти можеш реально управляти ситуацією, а інші, хто знаходиться нижче, вже пристосовуються до твоїх дій. Точно також і в маркетингу. Якщо ти керуєш базовими характеристиками, припустимо базовими характеристиками ринку, то ти реально керуєш, адже керувати може тільки один. Якщо ж ними керує хтось інший, то ти можеш тільки пристосовуватися, хоча насправді тобі може здаватися, ніби йде управління.
Можна взяти аналог первинного управління і з природи. Тут найкращий приклад - розбурхане море. На ньому іноді є хвилі. Здається, ніби вони приходять, немов з нізвідки. Але це не головне, головне полягає в тому, що управляти ними неможливо, можна тільки пристосовуватися до них, наприклад, будувати такі кораблі, які не може накрити хвилею і тим самим потопити. Ви можете будувати загородження, які через які не може пройти хвиля і тим самим створювати «острова» спокою. Але все це тільки пристосування, а не управління. Реально хвилями управляє вітер, і тільки вітер, який і створює їх. Він на праві творця на свій розсуд може або створювати їх, або зупиняти хвилювання моря, або ж задавати напрямок руху хвилі. Він і тільки він справжній господар ситуації і «цар гори». Він і тільки він реально управляє, а всі інші пристосовуються. Таким чином, для того щоб отримати реальне управління, наприклад над ринком, щоб стати «царем гори», треба стати тим, хто створює хвилі на цьому ринку.
Отже, реально управляти чимось можна тільки в тому випадку, якщо ти «цар гори», або ж якщо брати маркетинг - «цар ринку». Стати царем ринку одночасно і легко і важко. Легко тому, що це робиться досить таки просто, а складно тому, що зрозуміти це, зрозуміти що таке реальне управління часто дуже важко. Основні труднощі як раз таки і полягає в тому, щоб зрозуміти реальну ситуацію, а реальна ситуація полягає в тому, що в основі ринку лежить ідея і якщо хочеш керувати ринком, але треба управляти ідеєю. Це і буде первинне управління. Чи не споживачі, а ідея - це основа ринку. Відповідно, якщо хочеш керувати ринком, треба стати «вітром», який управляє ідеєю ринку. В результаті вона наче море буде притягувати до себе споживачів своїми хвилями, а ви, як вітер, будете керувати цим морем. Можна зробити його бурхливим для того, щоб заманити любителів «серфінгу», або організувати штиль, щоб заманити любителів поплавати в спокійному морі без хвиль. Через управління ідеєю можна стати повноправним «царем ринку». Конкуренти нічого не зможуть вдіяти проти цього. Вони зможуть тільки намагатися використовувати хвилі, які створює «цар ринку» в своїх інтересах, але це можна використовувати проти них. Спочатку можна дати можливість їм «купуватися» в море, а потім напустити шторм і «втопити» їх усіх. Саме в цьому і полягає маркетинг Coca-Cola. Дана компанія дуже багато знає про те, як усунути конкурента .
Може здатися, що це якась нереальна фантастика. Насправді це є сама безпосередня реальність. Якщо простежити розвиток усіх успішних товарів або послуг, то все виявляється, що всі вони починалися як ідеї. Виживали тільки ті з товарів чи послуг, виробники яких розуміли що таке реально управління. Ті, компанії, які починали мудрувати і «винаходити велосипед» дуже швидкої йшли з ринку з великими втратами і збитками. При цьому йшли вони в повному нерозумінні того, що ж реально сталося, і тому у них не було шансів спробувати повернутися. Вони бачили, що в інших виходить, вони бачив, що інші мають хороші обсяги продажів і хороші прибутки, але самі цього не могли добитися. Не могли добитися тільки тому, що вони виходив не з того факту, що в основі ринку лежить ідея і саме їй треба управляти, бо саме таке управління і є реальне управління. Саме таким способом керують всі найбільш успішні корпорації, які і є справжні господарі ринку про що свідчить оцінка стратегії маркетингу цих компаній. На цьому побудований і маркетинг Coca-Cola.
Компанії, які не здійснюють реально управління, можуть тільки підлаштовуватися під діяльність «царів ринку», намагатися вгадати, куди вони направлять ринок. Вгадати можна один раз, 2 рази, може бути навіть 3, але потім одна промашка і ви в прольоті, бо немає контролю і немає управління. Він є у компанії Coca-Cola. При цьому все, що робить компанія Coca-Cola - це управління ідеями, під які вона підганяє свої продукти. Компаніям, які керують ідеями доступна в тому числі і стратегія розширення ринку . Маркетинг Coca-Cola - це управління ідеями. Саме тому, що її продукти, наприклад напої, відповідає ідеї, яку вона розробила і просуває, вони і продаються, а не тому, що мають якийсь специфічний смак, колір чи запах. При цьому можна навіть сказати, що через різні асоціації та через розвиток ідеї надається і смак напою. Якщо взяти напій Coca-Cola і дати його спробувати комусь, не сказавши, що це Coca-Cola, то попробовавший відчує один смак. Але якщо потім сказати, що це Coca-Cola, то смак йому здасться зовсім інший. Насправді він, звичайно ж, не змінитися, але набір асоціацій з брендом Coca-Cola зробить свою справу.
Фішка маркетингу Coca-Cola полягає в тому, що вона цілеспрямовано створює потреби і ринки, а потім обставляє все, таким чином, що потреби ці можна задовольнити тільки через споживання напоїв та інших продуктів від компанії Coca-Cola. Компанія Coca-Cola просувається не продукти, а ідеї і в цьому її секрет. В тому числі Coca-Cola пропонує своїм споживачам маркетинг особистості тим самим просуваючи і самих споживачів, вона робить їх в очах інших людей більш привабливими. Якби вона просувала продукти, то на неї не було б стільки споживачів, тому що управління ними було б неможливим. Чи можна скопіювати стратегію маркетингу компанії Coca-Cola? Можна, але для цього потрібно читати статті з маркетингу , написані мовою ноомаркетінга. Ноомаркетінг - це єдина концепція, яка побудована на основі того факту, що все в світі бере початок від ідей. Завдяки ноомаркетінгу можна навчитися керувати ідеями так само, як це робить Coca-Cola. Завдяки ноомаркетінгу можна скопіювати маркетинг Coca-Cola і досягти таких же успіхів, яких досягла ця легендарна компанія.
No comments:
Post a Comment