Мода на маркетинг в соціальних мережах поступово сходить нанівець, і цьому є безліч причин. Хтось схильний звинувачувати у всьому великий відтік користувачів (наприклад, за останні місяці Facebook втратив близько п'яти мільйонів чоловік), хтось чергову хвилю фінансової кризи. Насправді все набагато простіше: занадто мало успішних кейсів.
Великі компанії витрачають мільйони доларів на залучення користувачів на свої сторінки в соціальних мережах, але зовсім не вміють працювати з цими користувачами далі. Оскільки, викидати гроші на свідчення «френдометров» протягом тривалого часу не може жодна компанія, канали, пов'язані з соціальними мережами, перекриваються і клеймуються «марною тратою часу і грошей».
Ситуація ускладнюється і тим, що більшість компаній, що надають послуги з просування в соціальних медіа, непогано розбираються в залученні користувачів, але не в їх утриманні.
Ком'юніті-менеджмент всьому голова.
Англійським словосполученням community management називають саме роботу з «фанатської» аудиторією. Треба сказати, що це далеко не новий напрям в маркетингу і PR. Самими «просунутими» в плані ком'юніті-менеджменту можна вважати компанії, що займаються розробкою ігор.
Комп'ютерні ігри, особливо, так звані ММОРПГ, що є, по суті, повноцінними соціальними мережами, вибудовують навколо себе багатомільйонні армії відданих фанатів. Тому такі гіганти ігрової індустрії як Blizzard або Bioware приділяють величезну увагу роботі з ком'юніті.
У ігровій індустрії своя специфіка, і логічно, якщо зараз на розум маркетолога, що працює, скажімо, в FMCG компанії, прийшов один єхидний питання: «Які ж вигоди отримує бренд, няньчитися з передплатниками у Facebook?»
Відповідь не так очевидний. Не все можна продавати через соціальні мережі.
Наприклад, пропонувати конвеєрні лінії або вакуумні насоси користувачам Twitter абсолютно марно, втім, як і більшість b2b товарів і послуг.
Тим не менш, не варто забувати про другу важливу частину маркетингових комунікацій, якій за традицією приділяється зовсім мало уваги (особливо в Росії). Мова йде про PR складової соціальних мереж.
PR в соціальних мережах.
Як відомо, основною функцією PR є інформування громадськості про діяльність компанії, формування іміджу бренду та підвищення рівня довіри до інформації, пов'язаної з брендом.
Завдяки соціальним мережам у піарників з'явилася можливість поєднати переваги інструментів PR із засобами стимулювання продажів.
Як продавати через соціальні мережі?
Це питання мучить інтернет маркетологів по ночах, і однозначної відповіді на нього не існує. Незважаючи на цей сумний факт, є ряд правил, дотримуючись яких можна не тільки підвищити лояльність існуючих клієнтів, але і знайти нових.
П'ять простих правил, яких повинен дотримуватися будь ком'юніті менеджер:
1. Робіть знижку людям, що звернулися до Вас через соціальні медіа! Одна справа проінформувати - інша справа спонукати до дії.
2. Поздравляйте своїх передплатників з днем ??народження. Вам навіть не доведеться напружувати пам'ять або вести якісь записи, так як Facebook і Livejournal з радістю нагадають Вам про ці знаменні дати.
Пропонуйте іменинникам знижки або пробники продукції - всі люблять отримувати подарунки на день народження!
3. Проводьте конкурси на своїх сторінках у соціальних медіа. Активно використовуйте рекомендаційні функції соціальних мереж, залучаючи нових людей з числа друзів передплатників.
4. Відповідайте на потреби! Багато людей пишуть в статусах про те, чого їм зараз не вистачає.
80 чоловік з 100, які написали в своєму твіттері, що хочуть піци, із задоволенням замовлять її у Вас, якщо Ви встигнете вчасно зреагувати.
5. І, нарешті, останнє по порядку, але не по значимості. Тримайтеся золотої середини! PR не повинен перетворюватися на явне «впаривание». Адже навіть якщо рівень продажів через соціальні мережі не буде вражати уяву, зворотній зв'язок, отримана від користувачів, безцінна!
Наостанок варто сказати, що ком'юніті-менеджмент віднімає величезну кількість часу і сил, тому, якщо Ви хочете займатися просуванням в соціальних медіа самостійно, готуйтеся приділяти цьому 70% свого часу, адже на відміну від розсилок запрошень, автоматизувати людське спілкування ще нікому не вдалося.
Великі компанії витрачають мільйони доларів на залучення користувачів на свої сторінки в соціальних мережах, але зовсім не вміють працювати з цими користувачами далі. Оскільки, викидати гроші на свідчення «френдометров» протягом тривалого часу не може жодна компанія, канали, пов'язані з соціальними мережами, перекриваються і клеймуються «марною тратою часу і грошей».
Ситуація ускладнюється і тим, що більшість компаній, що надають послуги з просування в соціальних медіа, непогано розбираються в залученні користувачів, але не в їх утриманні.
Ком'юніті-менеджмент всьому голова.
Англійським словосполученням community management називають саме роботу з «фанатської» аудиторією. Треба сказати, що це далеко не новий напрям в маркетингу і PR. Самими «просунутими» в плані ком'юніті-менеджменту можна вважати компанії, що займаються розробкою ігор.
Комп'ютерні ігри, особливо, так звані ММОРПГ, що є, по суті, повноцінними соціальними мережами, вибудовують навколо себе багатомільйонні армії відданих фанатів. Тому такі гіганти ігрової індустрії як Blizzard або Bioware приділяють величезну увагу роботі з ком'юніті.
У ігровій індустрії своя специфіка, і логічно, якщо зараз на розум маркетолога, що працює, скажімо, в FMCG компанії, прийшов один єхидний питання: «Які ж вигоди отримує бренд, няньчитися з передплатниками у Facebook?»
Відповідь не так очевидний. Не все можна продавати через соціальні мережі.
Наприклад, пропонувати конвеєрні лінії або вакуумні насоси користувачам Twitter абсолютно марно, втім, як і більшість b2b товарів і послуг.
Тим не менш, не варто забувати про другу важливу частину маркетингових комунікацій, якій за традицією приділяється зовсім мало уваги (особливо в Росії). Мова йде про PR складової соціальних мереж.
PR в соціальних мережах.
Як відомо, основною функцією PR є інформування громадськості про діяльність компанії, формування іміджу бренду та підвищення рівня довіри до інформації, пов'язаної з брендом.
Завдяки соціальним мережам у піарників з'явилася можливість поєднати переваги інструментів PR із засобами стимулювання продажів.
Як продавати через соціальні мережі?
Це питання мучить інтернет маркетологів по ночах, і однозначної відповіді на нього не існує. Незважаючи на цей сумний факт, є ряд правил, дотримуючись яких можна не тільки підвищити лояльність існуючих клієнтів, але і знайти нових.
П'ять простих правил, яких повинен дотримуватися будь ком'юніті менеджер:
1. Робіть знижку людям, що звернулися до Вас через соціальні медіа! Одна справа проінформувати - інша справа спонукати до дії.
2. Поздравляйте своїх передплатників з днем ??народження. Вам навіть не доведеться напружувати пам'ять або вести якісь записи, так як Facebook і Livejournal з радістю нагадають Вам про ці знаменні дати.
Пропонуйте іменинникам знижки або пробники продукції - всі люблять отримувати подарунки на день народження!
3. Проводьте конкурси на своїх сторінках у соціальних медіа. Активно використовуйте рекомендаційні функції соціальних мереж, залучаючи нових людей з числа друзів передплатників.
4. Відповідайте на потреби! Багато людей пишуть в статусах про те, чого їм зараз не вистачає.
80 чоловік з 100, які написали в своєму твіттері, що хочуть піци, із задоволенням замовлять її у Вас, якщо Ви встигнете вчасно зреагувати.
5. І, нарешті, останнє по порядку, але не по значимості. Тримайтеся золотої середини! PR не повинен перетворюватися на явне «впаривание». Адже навіть якщо рівень продажів через соціальні мережі не буде вражати уяву, зворотній зв'язок, отримана від користувачів, безцінна!
Наостанок варто сказати, що ком'юніті-менеджмент віднімає величезну кількість часу і сил, тому, якщо Ви хочете займатися просуванням в соціальних медіа самостійно, готуйтеся приділяти цьому 70% свого часу, адже на відміну від розсилок запрошень, автоматизувати людське спілкування ще нікому не вдалося.
No comments:
Post a Comment