СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
Що таке маркетингова функція сайтів? Все просто. Сайти можна розглядати з різних точок зору, в тому числі з точки зору маркетингу. Такий розгляд дозволяє створити такий сайт, який буде виконувати крім інших функцій ще й маркетингову функцію. Треба відзначити, що на поточний момент дуже малий відсоток сайтів виконує таку функцію. Якщо брати кількісно, то це, за результатами досліджень, проведених проектом «Ноомаркетінг» буде не більше 7% від усіх сайтів. Відсутність маркетингової функції сайту завдає істотної шкоди залишилися 93%. Сума цієї шкоди може бути значною і досягати астрономічної суми.
За даними досліджень проведених Яндекс'ом Рунет складається з приблизно 15 мільйонів сайтів. Якщо відкинути від них чверть, а саме стільки Яндекс визнає пошуковим спамом, створеним щоб залучати відвідувачів на інші сайти або впливати на їх ранжування в пошукових системах, то залишається приблизно 11250000 сайтів. Відняти від цієї кількості ще 7%, то виходить, що близько 10462500 сайтів, які повинні в принципі виконувати маркетингову функцію її просто не виконують. Це означає, що їх власники несуть істотні втрати. Точні втрати порахувати важко, але приблизні можна.
Отже, за даними багатьох досліджень, середня відвідуваність сайтів Рунета близька до 100 унікальним відвідувачам в день. Це означає, що через сайт будь-якої його власник може отримати до 100 клієнтів на день. Але це в теорії. На практиці з 100 відвідувачів сайту цільовою аудиторією є близько 20%, що означає, що реальна кількість потенційних клієнтів на 100 відвідувачів приблизно дорівнює 20, проте як показали дослідження, клієнтами стають тільки 2 з них, тобто 10%, якщо брати відносно. Це говорить про те, що відсутність у сайту можливості виконувати маркетингову функцію, призводить до втрат 90% клієнтів! Якщо брати в розрахунок, що середня вартість залучення одного клієнта становить хоча б 3 $, виходить, що кожен день на одному сайті тільки за рахунок втрати клієнтів сума втрат складає 54 $, кожен місяць 1620 $, щороку 19710 $ лише тільки тому, що він не виконує маркетингову функцію. Якщо ж помножити цю цифру на кількість сайтів Рунета, то виходить астрономічна сума втрат рівна 206 215 875 000 $ в рік! Вище підраховані зразкові втрати тільки за рахунок недоотримання клієнтів. За рахунок того, що втрачені клієнти нічого не купують, сума втрат взагалі досягає воістину немислимих значень, які й називати навіть не хочеться. Уникнути цих втрат легко, досить забезпечити сайти маркетинговими функціями. Постачання сайту маркетинговими функціями обійдеться набагато менше, ніж сума втрат.
Причин, за якими більшість сайтів ще не має маркетингової функції декілька. Перша причина полягає в тому, що дуже часто замовник не знає маркетингова функція сайту йому потрібна, а якщо і знає, то не уявляє, як це можна організувати. В результаті вся ініціатива по створенню сайту переходить до розробника. При цьому замовник свято вірить у чесність розробника, особливо в чесність розробника з ім'ям і повністю йому довіряється, оплачуючи все, що буде запропоновано. Звичайно, трапляються і чесні розробники, особливо ті, які тільки починають працювати і хочуть напрацювати клієнтську базу і створити собі позитивну репутацію. Однак дуже часті і обмани, що не дивно, бо в самій природі людини закладено робити менше, мати більше. В результаті дуже часто трапляються обмани.
Наприклад, розробник сайту може сказати, що він використовує оригінальну і дуже якісну CMS, а також оригінальний шаблон до сайту і тому розробка сайту коштує, припустимо, 2000 вічнозелених доларів США. Однак на ділі виявляється, що використовується безкоштовна CMS, наприклад Drupal, Wordpress, Joomla. Також дуже часто використовується безкоштовний і часто навіть не доопрацьований шаблон, яких для зазначених систем в мережі Інтернет можна знайти тисячі. Наповнення та настройку безкоштовних CMS можна зробити самостійно, також самостійно можна знайти і шаблон. Якщо ж немає часу це робити, можна заплатити студенту або фрилансеру, які всю роботу зроблять за суму в раз 10 меншу ніж «професіонали». Причому у студента або фрілансера часто може вийти навіть краще ніж у «професіоналів», тому що для них 100-200 $ можуть виявитися великою сумою, яку вони захочуть чесно відпрацювати.
Зрозуміло, що про маркетингову функції сайту «професійний» розробник думати не буде, йому аби швидше зробити сайт і отримати за нього гроші. В результаті замовник втрачає двічі. Перший раз, коли переплачує за сайт, а другий раз, коли отримує сайт без маркетингової функції. У підсумку загальні втрати від вкладень інвестицій у сайт можуть становити астрономічні суми. У деяких випадках вони можуть доходити до 100 тисяч $ і більше на рік, що є серйозним приводом переглянути підхід до створення сайту.
Друга причина полягає в тому, що сам майбутній власник сайту може не здогадуватися про те, що існує маркетингова функція сайтів. В результаті завдання на створення сайту може виглядати так: хочу такий же сайт як у Васі Пупкіна, тому що він мені подобатися. Вася Пупкін може бути професіоналом і робити свій сайт з якихось своїх міркувань і цілей, і він цілком може їм відповідати. Але раз у деякої замовника немає сайту, то і досвіду немає, а значить, він, швидше за все не має цілей, для яких робиться сайт, він просто його робить для того, щоб сайт був. В іншому випадку завдання на створення сайту може виглядати так: хочу сайт, але не знаю який. Це призводить до того, що і сайт робиться відповідний. При такому підході теж мови про те, щоб сайт виконував маркетингову функцію не йде. Це знову ж призводить до того, що власник сайту втрачає багато тисяч доларів, причому втрачає кожен день, що теж є приводом переглянути ставлення до того, як повинен виглядати сайт.
Третя причина полягає в тому, що деякі майбутні сайтовладельцев використовую його не як інструмент, а як спосіб самовираження. Наприклад, сайт може бути присвячений продукції підприємства, а на головній його сторінці може бути розміщена фотографія директора цієї компанії. Також і структура сайту може бути створена згідно з уявленнями замовника сайту, включаючи колірну гамму. Замовнику може подобатися чорний колір, і він скаже, що сайт має бути створений в чорному кольорі. У свою чергу чорний колір не завжди є привабливим і зручним для відвідувачів сайту і багато з них можуть просто уникати його відвідувати, тому що це створює для них незручності. В результаті потенційна кількість клієнтів у власника цього сайту може бути більшим, а реальне складати дуже низький відсоток від потенційної кількості, що призводить до дуже серйозних втрат.
Замовники сайтів з великим досвідом, як правило, отримують якісні сайти з маркетинговою функцією. Але от замовники сайтів з малим досвідом дуже часто отримують неякісні сайти без маркетингової функції і відповідно величезні втрати. Уникнути їх можна, для чого достатньо проводити аудит готового сайту або ж заздалегідь видавати таке завдання, в якому передбачається маркетингова функція. Однак цього ніхто не робить і виходить парадоксальна ситуація. На ловця, іншими словами сайтовладельца і звір біжить, причому сам біжить, безкоштовно для нього, але ловець і не думає ловити звіра! Ловцю краще скаржитися на кризу, на глобальне потепління, на вплив планети Нібіру та інші фантастичні речі, ніж зробити сайт, який збільшити кількість його клієнтів при інших рівних умовах.
У нашому світі, який характеризується тим, що реальна економіка все більше переміщується в Інтернет ситуація при якій сотні мільярдів доларів йдуть просто в нікуди неприпустима, з ним треба щось робити. Якщо кожен власник сайту, яка не забезпечений маркетинговими функціями, які не займеться вирішенням цього питання, йому уготовано тільки одне майбутнє, причому сумне майбутнє - його сайт буде «з'їдений» представниками тих 7%, які випадково або цілеспрямовано забезпечили свої сайти маркетинговими функціями. Це означає, що незабаром всі ті, хто не усвідомлює всю важливість наявності маркетингових функцій у сайту, дружно поповнять ряди безробітних або їм доведеться йти на найману працю. Напевно це не зовсім приємна перспектива для всіх тих, хто звик бути сам собі господарем, але вона дуже навіть реальна, хоча на поточний момент нічого ще не віщує біди. Але біда завжди приходить раптово і причому, якщо вірити народній мудрості, ніколи не приходить одна. Час, щоб підготуватися до приходу біди ще є.
Що таке маркетингова функція сайтів? Все просто. Сайти можна розглядати з різних точок зору, в тому числі з точки зору маркетингу. Такий розгляд дозволяє створити такий сайт, який буде виконувати крім інших функцій ще й маркетингову функцію. Треба відзначити, що на поточний момент дуже малий відсоток сайтів виконує таку функцію. Якщо брати кількісно, то це, за результатами досліджень, проведених проектом «Ноомаркетінг» буде не більше 7% від усіх сайтів. Відсутність маркетингової функції сайту завдає істотної шкоди залишилися 93%. Сума цієї шкоди може бути значною і досягати астрономічної суми.
За даними досліджень проведених Яндекс'ом Рунет складається з приблизно 15 мільйонів сайтів. Якщо відкинути від них чверть, а саме стільки Яндекс визнає пошуковим спамом, створеним щоб залучати відвідувачів на інші сайти або впливати на їх ранжування в пошукових системах, то залишається приблизно 11250000 сайтів. Відняти від цієї кількості ще 7%, то виходить, що близько 10462500 сайтів, які повинні в принципі виконувати маркетингову функцію її просто не виконують. Це означає, що їх власники несуть істотні втрати. Точні втрати порахувати важко, але приблизні можна.
Отже, за даними багатьох досліджень, середня відвідуваність сайтів Рунета близька до 100 унікальним відвідувачам в день. Це означає, що через сайт будь-якої його власник може отримати до 100 клієнтів на день. Але це в теорії. На практиці з 100 відвідувачів сайту цільовою аудиторією є близько 20%, що означає, що реальна кількість потенційних клієнтів на 100 відвідувачів приблизно дорівнює 20, проте як показали дослідження, клієнтами стають тільки 2 з них, тобто 10%, якщо брати відносно. Це говорить про те, що відсутність у сайту можливості виконувати маркетингову функцію, призводить до втрат 90% клієнтів! Якщо брати в розрахунок, що середня вартість залучення одного клієнта становить хоча б 3 $, виходить, що кожен день на одному сайті тільки за рахунок втрати клієнтів сума втрат складає 54 $, кожен місяць 1620 $, щороку 19710 $ лише тільки тому, що він не виконує маркетингову функцію. Якщо ж помножити цю цифру на кількість сайтів Рунета, то виходить астрономічна сума втрат рівна 206 215 875 000 $ в рік! Вище підраховані зразкові втрати тільки за рахунок недоотримання клієнтів. За рахунок того, що втрачені клієнти нічого не купують, сума втрат взагалі досягає воістину немислимих значень, які й називати навіть не хочеться. Уникнути цих втрат легко, досить забезпечити сайти маркетинговими функціями. Постачання сайту маркетинговими функціями обійдеться набагато менше, ніж сума втрат.
Причин, за якими більшість сайтів ще не має маркетингової функції декілька. Перша причина полягає в тому, що дуже часто замовник не знає маркетингова функція сайту йому потрібна, а якщо і знає, то не уявляє, як це можна організувати. В результаті вся ініціатива по створенню сайту переходить до розробника. При цьому замовник свято вірить у чесність розробника, особливо в чесність розробника з ім'ям і повністю йому довіряється, оплачуючи все, що буде запропоновано. Звичайно, трапляються і чесні розробники, особливо ті, які тільки починають працювати і хочуть напрацювати клієнтську базу і створити собі позитивну репутацію. Однак дуже часті і обмани, що не дивно, бо в самій природі людини закладено робити менше, мати більше. В результаті дуже часто трапляються обмани.
Наприклад, розробник сайту може сказати, що він використовує оригінальну і дуже якісну CMS, а також оригінальний шаблон до сайту і тому розробка сайту коштує, припустимо, 2000 вічнозелених доларів США. Однак на ділі виявляється, що використовується безкоштовна CMS, наприклад Drupal, Wordpress, Joomla. Також дуже часто використовується безкоштовний і часто навіть не доопрацьований шаблон, яких для зазначених систем в мережі Інтернет можна знайти тисячі. Наповнення та настройку безкоштовних CMS можна зробити самостійно, також самостійно можна знайти і шаблон. Якщо ж немає часу це робити, можна заплатити студенту або фрилансеру, які всю роботу зроблять за суму в раз 10 меншу ніж «професіонали». Причому у студента або фрілансера часто може вийти навіть краще ніж у «професіоналів», тому що для них 100-200 $ можуть виявитися великою сумою, яку вони захочуть чесно відпрацювати.
Зрозуміло, що про маркетингову функції сайту «професійний» розробник думати не буде, йому аби швидше зробити сайт і отримати за нього гроші. В результаті замовник втрачає двічі. Перший раз, коли переплачує за сайт, а другий раз, коли отримує сайт без маркетингової функції. У підсумку загальні втрати від вкладень інвестицій у сайт можуть становити астрономічні суми. У деяких випадках вони можуть доходити до 100 тисяч $ і більше на рік, що є серйозним приводом переглянути підхід до створення сайту.
Друга причина полягає в тому, що сам майбутній власник сайту може не здогадуватися про те, що існує маркетингова функція сайтів. В результаті завдання на створення сайту може виглядати так: хочу такий же сайт як у Васі Пупкіна, тому що він мені подобатися. Вася Пупкін може бути професіоналом і робити свій сайт з якихось своїх міркувань і цілей, і він цілком може їм відповідати. Але раз у деякої замовника немає сайту, то і досвіду немає, а значить, він, швидше за все не має цілей, для яких робиться сайт, він просто його робить для того, щоб сайт був. В іншому випадку завдання на створення сайту може виглядати так: хочу сайт, але не знаю який. Це призводить до того, що і сайт робиться відповідний. При такому підході теж мови про те, щоб сайт виконував маркетингову функцію не йде. Це знову ж призводить до того, що власник сайту втрачає багато тисяч доларів, причому втрачає кожен день, що теж є приводом переглянути ставлення до того, як повинен виглядати сайт.
Третя причина полягає в тому, що деякі майбутні сайтовладельцев використовую його не як інструмент, а як спосіб самовираження. Наприклад, сайт може бути присвячений продукції підприємства, а на головній його сторінці може бути розміщена фотографія директора цієї компанії. Також і структура сайту може бути створена згідно з уявленнями замовника сайту, включаючи колірну гамму. Замовнику може подобатися чорний колір, і він скаже, що сайт має бути створений в чорному кольорі. У свою чергу чорний колір не завжди є привабливим і зручним для відвідувачів сайту і багато з них можуть просто уникати його відвідувати, тому що це створює для них незручності. В результаті потенційна кількість клієнтів у власника цього сайту може бути більшим, а реальне складати дуже низький відсоток від потенційної кількості, що призводить до дуже серйозних втрат.
Замовники сайтів з великим досвідом, як правило, отримують якісні сайти з маркетинговою функцією. Але от замовники сайтів з малим досвідом дуже часто отримують неякісні сайти без маркетингової функції і відповідно величезні втрати. Уникнути їх можна, для чого достатньо проводити аудит готового сайту або ж заздалегідь видавати таке завдання, в якому передбачається маркетингова функція. Однак цього ніхто не робить і виходить парадоксальна ситуація. На ловця, іншими словами сайтовладельца і звір біжить, причому сам біжить, безкоштовно для нього, але ловець і не думає ловити звіра! Ловцю краще скаржитися на кризу, на глобальне потепління, на вплив планети Нібіру та інші фантастичні речі, ніж зробити сайт, який збільшити кількість його клієнтів при інших рівних умовах.
У нашому світі, який характеризується тим, що реальна економіка все більше переміщується в Інтернет ситуація при якій сотні мільярдів доларів йдуть просто в нікуди неприпустима, з ним треба щось робити. Якщо кожен власник сайту, яка не забезпечений маркетинговими функціями, які не займеться вирішенням цього питання, йому уготовано тільки одне майбутнє, причому сумне майбутнє - його сайт буде «з'їдений» представниками тих 7%, які випадково або цілеспрямовано забезпечили свої сайти маркетинговими функціями. Це означає, що незабаром всі ті, хто не усвідомлює всю важливість наявності маркетингових функцій у сайту, дружно поповнять ряди безробітних або їм доведеться йти на найману працю. Напевно це не зовсім приємна перспектива для всіх тих, хто звик бути сам собі господарем, але вона дуже навіть реальна, хоча на поточний момент нічого ще не віщує біди. Але біда завжди приходить раптово і причому, якщо вірити народній мудрості, ніколи не приходить одна. Час, щоб підготуватися до приходу біди ще є.
No comments:
Post a Comment