Monday, April 6, 2015

Аналіз бренда на прикладі Apple

СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
    СТАТТІ з брендінгу

Є назви, а є бренди. Назв існують мільярди, брендів істотно менше. Назви приносять копійки, бренди приносять мільярди. Назви люди часто не помічають, заради брендів люди готові стояти в черзі тижнями. За товар з назвою платять без бажання, за товар з брендом споживачі готові переплачувати. Наприклад, бренд Apple, один з найдорожчих, найвідоміших і найбільш бажаних брендів світу зараз стоїть близько 118 мільярдів доларів США. Назв з такою вартістю в природі не існує. Здавалося б, як може бути настільки популярним з вигляду звичайний бренд, який перекладається на російську мову як «яблуко». Як може яблуко, та ще й покусати яблуко, коштувати мільярди? Що такого є в цьому покусали яблуці, що воно зводить з розуму мільйони людей по всьому світу? Зрозуміти це без проведення аналізу не представляється можливим. Тільки аналіз бренду дозволить дізнатися, в чому полягає секрет бренду Apple.

У зв'язку з тим, що назва - це не бренд, а бренд - це не назва, треба пояснити, що аналіз бренду і аналіз назви - це не одне і те ж. Аналіз назви проводиться за допомогою вивчення самої назви, іншими словами, аналіз назви проводиться за допомогою вивчення слова і букв, з яких воно складається, а от аналіз бренду - це вивчення внутрішньої складової, тобто того, що ховається за словом і буквами. Щоб була зрозуміла різниця, наведемо приклад. Один з варіантів для аналізу назви - фоносемантіческімі аналіз, який являє собою вивчення звучання слова. Російськомовна транскрипція слова Apple - Еппл. Аналіз даного слова показує, що воно сприймається людиною як хороше, велике, мужнє, пасивне, просте, сильне, холодне, повільне, красиве, гладке, безпечне, величне, округле, гучне, довге, хоробре.

Як видно, провівши аналіз назви, можна зрозуміти, чи приємно слово на слух, приємно воно для ока. Але очі і вуха - це ще не вся людина. Весь людина - це його свідомість, а значить треба вивчити, як сприймає конкретне слово свідомість людини. Щоб вивчити вплив слова на свідомість, треба аналізувати його букви, а те, що за ними стоїть. За будь-яким словом, завжди стоїть конкретна ідея, а це означає, що аналіз бренду - це вивчення впливу ідеї, що стоїть за словом, на свідомість людини. Відмінність бренду від назви як раз таки в тому, що за брендом стоїть сильна ідея, а за назвою або взагалі немає ідеї, або вона слабка. Перш ніж вивчати вплив ідеї, її спочатку треба виявити. У нашому прикладі треба виявити, а потім проаналізувати ідею, яка стоїть за словом Apple. Дивлячись на це слово перша ідея, яка приходить на думку - це покусали зелене яблуко. Але це тільки перша ідея і вона не має відношення до даного назвою, тому треба копати глибше. Щоб зрозуміти, яка реально ідея стоїть за словом Apple, треба подивитися на слоган.

Слоган Apple - «Think Different». На російську мову слоган перекладається як «думай інакше» або «думай інше». Але це тільки варіанти перекладу і на них рівнятися не варто, тому що слоган - вторинний, первинна ідея. Слоган - це просто відображення ідеї, спосіб передати ідею, яка стоїть за словом, відповідно треба рівнятися на ідею. Неважко здогадатися, що за даними слоганом стоїть ідея «бути не таким як усі» або іншими словами не бути стандартним, не бути звичайною людиною. Стандартний людина - це, перш за все покірний, спокійний, залежний, звичайний, простий чоловік. Відповідно бути не таким як усі, значить бути непокірним, активним, вільним, зухвалим, іншими словами бути не таким як усі - це бути бунтарем. Звідси можна зробити висновок, що продукція Apple - це продукція, яка дозволяє реалізувати ідею бунтарства, вона користується популярністю саме у людей, які в глибині своєї душі - бунтарі.

Ідею ми вирахували. Тепер, щоб продовжити аналіз бренду Apple необхідно зрозуміти, як, де і чому вона з'явилася, хто є її уособленням і який ареал її поширення. Хто ж був першим бунтарем, хто ж першим відкусив яблуко, незважаючи на заборони, хто ж це зробив? Згідно з легендою першими бунтарями були Адам і Єва. Їм не можна було пробувати яблуко, але вони це зробили. Своє бунтарство вони проявили саме тим, що спробували яблуко. Це може вказувати на те, що логотип Apple - це не просто яблуко, а саме те яблуко, яке спробували Адам і Єва. Це може вказувати на те, що саме легенда про Адама і Єву лежить за брендом Apple. Це одна з найвідоміших легенд. Дану легенду знають мільярди людей в усьому світі. Це означає, що ареал поширення ідеї бунтарства - весь світ. Можливо, саме потужність ідеї бунтарство і її ареал поширення є причинами того, що продукція Apple користується величезною популярністю.

Якщо логотип Apple - це дійсно саме те яблуко, яке спробували Адам і Єва, то ми маємо справу з одним із самих грамотних і одним з найприбутковіших маркетингових ходів в історії. Цей хід приніс трильйони доларів США компанії Apple і її власникам і в майбутньому принесе ще більше, адже бунтарів вистачало у всі часи і навряд чи вони переведуться. Перешкодити компанії Apple і далі заробляти величезні гроші можна тільки в тому випадку, якщо перехопити у неї управління ідеєю бунтарства, адже фактично Apple - це не виробник смартфонів, комп'ютерів, планшетів та іншої продукції, а оператор ідеї бунтарства. Виступаючи оператором цієї ідеї, Apple вже довго знімає жирні і смачні вершки з легенди про Адама і Єву. Вона транслює цю ідею, створює бунтарів і потім дає їм свої товари, які дозволяють цю ідею реалізувати.

Аналіз бренду буде не повним, якщо не вказати схему бізнесу, яку повинна застосовувати копання Apple для оперування ідеєю бунтарства і відповідно просування свого бренду. Як відомо, базова класична схема бізнесу, яка найбільш поширена - це «гроші-товар-гроші». В даному випадку застосовується більш просунута схема бізнесу - «гроші - ідея - споживач - товар - гроші». Схема, звичайно ж, трохи довше, ніж класична, але і вигод більше від неї. Основна вигода, яку дає дана схема - з'являється можливість створення споживачів. Зараз, у зв'язку з подіями у світовій економіці, ця схема дуже актуально, тому що дефіцит споживачів - це основна проблема світової економіки. В таких умовах саме той, хто створює споживачів, править ринком. При схемі гроші-товар-гроші можна тільки намагатися забрати чужих споживачів, що можна зробити тільки за рахунок більш низької ціни і то не завжди.

Приклад Apple чітко говорить про те, що набагато ефективніше і прибутковіше мати сильну ідею, сильний бренд і відповідно свій особистий ринок. Як це зробити? Починати треба з аналізу назви. Аналіз назви дозволить зрозуміти, чи варто за ним сильна ідея чи ні. На підставі цього можна буде визначити, є бренд чи ні бренду. Якщо є ідея, значить все добре, значить є бренд, значить Ви на правильному шляху. Якщо ідеї немає, можна піти двома шляхами. Перший шлях - вибрати сильну ідею і пов'язати з нею назву. Другий шлях - поміняти назви таким чином, щоб за ним стояла сильна ідея. Все це, звичайно ж, можна зробити самостійно, але набагато дешевше, надійніше і ефективніше звертатися до фахівців , адже кожен повинен займатися своєю справою.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини sevastopolkino.ru sensorhub.ru shaboxes.com shahinpage.ir sezru.com sheirkuafor.com shahgo.ru sfera-soft.ru shamuratova.uz shkola.mitrofanovka.ru