Досить часто єдиним способом вийти компанії з кризи є або інвестиції, або епатажний маркетинг. Інвестори не завжди знаходяться, а от застосувати епатажність ніхто не заважає. Можна назвати це чимось на зразок резервного варіанту, коли всі інші вже перестали виправдовувати себе і коли втрачати вже просто нічого.
Що ж таке взагалі епатажний маркетинг ? Почнемо з поняття епатаж - це скандальна, шокуюча умисна витівка, яка не відповідає нормам закону, права, моралі і проводиться з метою залучення уваги. А в більш вузькому сенсі слова - порушення яких або загальноприйнятих норм. І коли споживач бачить таку рекламу, він автоматично загострює на неї увагу, оскільки вона не відповідає моральним нормам. І вже не так важливо - захоплюється він їй чи тремтить від гніву - потрібний ефект отриманий.
Відповідно, епатажний маркетинг - це скандальна реклама, яка повинна привернути увагу до певного товару. Найяскравіший приклад - реклама з нецензурною лайкою.
Епатажний маркетинг часто називають лише різновидом партизанського маркетингу , натякаючи на його малобюджетность. Але це не відповідає дійсності. Дуже часто епатажність вимагає значних витрат, особливо якщо це стосується відеореклами.
Ризики. Про ризики, у випадку з епатажним маркетингом, слід говорити в першу чергу. Якщо партизанський маркетинг, або виявлений прихований маркетинг просто викликають роздратування, то епатажний загрожує тим, що певні категорії покупців можуть взагалі відмовитися від продуктів компанії.
Наприклад, в тому випадку, якщо реклама буде нести дискримінаційний характер за расовою, статевою, віковою чи іншою ознакою. Більш того, дуже часто епатажна реклама забороняється для показу по телебаченню. Звичайно, в еру інтернету це не проблема, але все-таки частина аудиторії просто втрачається. У підсумку виробник реклами знаходиться між молотом і ковадлом - з одного боку покупці, яких епатажність може не тільки залучити, але й відштовхнути. З іншого боку - законодавство, яке може визнати рекламу незаконною і заборонити її (тобто гроші будуть викинуті даремно). Саме з цих причин сьогодні епатажної реклами практично немає, а якщо і зустрічається, то в занадто урізаних варіантах. Хочете переконатися - подивіться на YouTube ролики за запитом «заборонена реклама».
Вигода. Звичайно, при таких недоліках ніхто не став би займатися епатажним маркетингом, якби не величезна вигода. У чому ж вона полягає? Ефективність.
Якщо говорити метафорично, то звичайна реклама - це вибух гранати, а епатажна - атомна бомба. І чим різкіше буде така реклама, тим сильніше ефект. Особливо яскраво вона буде виглядати в рекламному блоці по телебаченню на тлі своїх конкурентів.
Ще одна важлива сторона епатажного маркетингу - пам'ять. Припустимо, відома компанія лише на початку свого існування випустила епатажну рекламу, а потім перемкнулася на більш традиційні види маркетингу. Проте згадувати її завжди будуть саме з тієї першої, епатажної рекламі. Крім того, така реклама практично не втрачає актуальності з часом.
Навіщо? Тепер, коли ви оцінили переваги і недоліки епатажного маркетингу, давайте відповімо на питання - навіщо він потрібен?
Для дрібного бізнесу епатажна реклама необхідна, щоб виділитися на тлі інших конкурентів. Так, саме дрібний бізнес в цьому випадку ризикує найсильніше. Але у разі успіху, такий дрібний бізнес здатний досить швидко стати бізнесом великим.
Для великого бізнесу епатажна реклама необхідна для того, щоб розворушити публіку. Уявіть собі якусь солідну фірму. А тепер подумайте, якою вона справить ефект якщо випустить різку рекламу, що критикує яку або сферу суспільства. Так, відразу ж підніметься хвиля критики. З іншого боку інтерес публіки до компанії зростає.
Що ж таке взагалі епатажний маркетинг ? Почнемо з поняття епатаж - це скандальна, шокуюча умисна витівка, яка не відповідає нормам закону, права, моралі і проводиться з метою залучення уваги. А в більш вузькому сенсі слова - порушення яких або загальноприйнятих норм. І коли споживач бачить таку рекламу, він автоматично загострює на неї увагу, оскільки вона не відповідає моральним нормам. І вже не так важливо - захоплюється він їй чи тремтить від гніву - потрібний ефект отриманий.
Відповідно, епатажний маркетинг - це скандальна реклама, яка повинна привернути увагу до певного товару. Найяскравіший приклад - реклама з нецензурною лайкою.
Епатажний маркетинг часто називають лише різновидом партизанського маркетингу , натякаючи на його малобюджетность. Але це не відповідає дійсності. Дуже часто епатажність вимагає значних витрат, особливо якщо це стосується відеореклами.
Ризики. Про ризики, у випадку з епатажним маркетингом, слід говорити в першу чергу. Якщо партизанський маркетинг, або виявлений прихований маркетинг просто викликають роздратування, то епатажний загрожує тим, що певні категорії покупців можуть взагалі відмовитися від продуктів компанії.
Наприклад, в тому випадку, якщо реклама буде нести дискримінаційний характер за расовою, статевою, віковою чи іншою ознакою. Більш того, дуже часто епатажна реклама забороняється для показу по телебаченню. Звичайно, в еру інтернету це не проблема, але все-таки частина аудиторії просто втрачається. У підсумку виробник реклами знаходиться між молотом і ковадлом - з одного боку покупці, яких епатажність може не тільки залучити, але й відштовхнути. З іншого боку - законодавство, яке може визнати рекламу незаконною і заборонити її (тобто гроші будуть викинуті даремно). Саме з цих причин сьогодні епатажної реклами практично немає, а якщо і зустрічається, то в занадто урізаних варіантах. Хочете переконатися - подивіться на YouTube ролики за запитом «заборонена реклама».
Вигода. Звичайно, при таких недоліках ніхто не став би займатися епатажним маркетингом, якби не величезна вигода. У чому ж вона полягає? Ефективність.
Якщо говорити метафорично, то звичайна реклама - це вибух гранати, а епатажна - атомна бомба. І чим різкіше буде така реклама, тим сильніше ефект. Особливо яскраво вона буде виглядати в рекламному блоці по телебаченню на тлі своїх конкурентів.
Ще одна важлива сторона епатажного маркетингу - пам'ять. Припустимо, відома компанія лише на початку свого існування випустила епатажну рекламу, а потім перемкнулася на більш традиційні види маркетингу. Проте згадувати її завжди будуть саме з тієї першої, епатажної рекламі. Крім того, така реклама практично не втрачає актуальності з часом.
Навіщо? Тепер, коли ви оцінили переваги і недоліки епатажного маркетингу, давайте відповімо на питання - навіщо він потрібен?
Для дрібного бізнесу епатажна реклама необхідна, щоб виділитися на тлі інших конкурентів. Так, саме дрібний бізнес в цьому випадку ризикує найсильніше. Але у разі успіху, такий дрібний бізнес здатний досить швидко стати бізнесом великим.
Для великого бізнесу епатажна реклама необхідна для того, щоб розворушити публіку. Уявіть собі якусь солідну фірму. А тепер подумайте, якою вона справить ефект якщо випустить різку рекламу, що критикує яку або сферу суспільства. Так, відразу ж підніметься хвиля критики. З іншого боку інтерес публіки до компанії зростає.
No comments:
Post a Comment