Sunday, April 5, 2015

Злом маркетингу відбувся. Що буде далі?

СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ

Кілька місяців тому видавництво «Манн. Іванов. Вебер »надіслало на рецензію книгу Філа Бардена під вельми інтригуючою назвою« Злом маркетингу ». Довго вмовляв себе прочитати її і в підсумку умовив, чого тепер дуже радий. Треба відзначити, що останнім часом книги читаю рідко, тому що спільна біда більшості нових книг в тому, що, як правило, все цікаве в них не ново, а все нове не цікаво. У переважній більшості випадків автори книг смакують давно відомі істини, переписуючи їх, один у одного і видаючи за щось нове і цікаве. В принципі це ще не найгірший випадок. Набагато гірше, коли автор погано і поверхнево зрозумів тему, сам чогось додумав, в результаті вирішив що зробив якесь нове відкриття, про який і розповідає у своїй книзі, змушуючи читачів деградувати разом з ним. Як виявилося, книга «Злом маркетингу» випала з цього правила. Прочитавши буквально сторінок 10, переконався в тому, що в ній є багато нового, причому напрочуд це нове дуже і дуже цікаво і є сенс дочитати її до кінця.

Дочитав, причому з великим задоволенням. Книга «Злом маркетингу» виявилася не тільки цікавою, але корисною, тому як заощадила мені кілька років досліджень в інтересах ноомаркетінга. Читаючи цю книгу, іноді навіть складалося враження, що читаю якісь свої власні матеріали. Про те, що це не мої матеріали нагадувала трохи інша термінологія, якою користувався Філ Барден. Наприклад, в ноомаркетінге використовується поняття «ідея», а він в аналогічному контексті використовує поняття «мета». Філ Барден вважає, що товари купуються не заради самих товарів, а заради досягнення цілей, які стоять перед покупцями. У ноомаркетінге теж вважається, що товари купуються не заради самих товарів, а заради реалізації ідей, які впроваджені в людей. Звичайно, якби Філ Барден був знайомий з ноомаркетінгом, він би міг оперувати термінологією ноомаркетінга і всі висновки були б відповідними. Без знайомства ноомаркетінгом він, ясна річ, оперував звичними для нього категоріями.

Взагалі кажучи, «Злом маркетингу» - це дуже своєчасна і потрібна книга. Не секрет, що все тече, все змінюється. В тому числі змінюється і економіка. Слідом за зміною економіки змушений змінюватися і маркетинг і він дійсно змінюється, тому що маркетинг - це один з основних інструментів для вирішення проблем, що виникають в економіці. Основна проблема сучасної економіки - дефіцит мотивованих споживачів. Пов'язана ця проблема з тим, що всі мотивовані потреби вже задоволені і потрібні інструменти для масового створення нових потреб. Інструменти такі, звичайно ж, є, але вони заслабкі. Відповідно основна тенденція у розвитку маркетингу - пошук нових способів масового і дешевого створення споживачів і потреб. Ясна річ, що, насамперед, пошуком цих способів і відповідно розвитком маркетингу займаються найбільш «прокачані» ім фахівці, бо більше бачить той, хто вище. Саме таким людям приходять найбільш свіжі думки, що стосуються розвитку маркетингу.

Філ Барден - один з експертів, який максимально прокачаний маркетингом і це зумовило те, що він почав змінювати його. Велике число ідей і фактів щодо того, що таке сучасний маркетинг він висловив у своїй книзі «Злом маркетингу». За підсумками прочитання цієї книги можу сказати, що «Злом маркетингу» - знахідка для всіх. Це відмінна книга, яка буде цікава як фахівцям, так і людям далеким від маркетингу. Читання цієї книги - справжнє задоволення. Читати її краще повільно, смакувати кожну пропозицію, щоб краще зрозуміти, про що говорить Філ Барден, тому що він говорить дуже багато нового і дуже багато цікавого. Фахівцям, які також як і Філ Барден намагаються намацати новий маркетинг вона буде корисна тим, що дозволяє «звірити годинники», дозволять зрозуміти, чи правильно вони рухаються.

Дуже корисною книга буде і для практиків, причому не тільки маркетологам, але і бізнесменам. Маркетологи, які шукають ідеї для просування продукції, вона буде цікава результатами досліджень, які в ній представлені й новими ідеями. На підставі цих результатів і нових ідей будь-який фахівець і будь-яка компанія може істотно підвищити якість своєї маркетингової діяльності. Бізнесменам вона буде корисна тим, що вони зможуть побачити безліч нових можливостей, які можна реалізувати з вигодою для бізнесу. Причому книга буде цікава як тим, хто знайомий з маркетингом, так і тим, хто не знайомий. Всім, хто ще не знайомий з маркетингом, вона буде корисна ще й тим, що відкриє очі на сучасний маркетинг, покаже, що він собою являє. Ще один позитивний момент полягає в тому, що «Злом маркетингу» - це книга, яка осоромить всіх противником маркетингу, всіх тих, хто вважає, що маркетологів треба гнати мітлою, всіх тих, хто вважає, що маркетинг швидше мертвий, ніж живий. Все написане в книзі переконливо доводить, що маркетинг живіший за всіх живих і здатний на великі справи.

Отже, що спільного між ноомаркетінгом і книгою «Злом маркетингу»? Перш за все, у своїй книзі Філ Барден говорить про те, що існує дві системи мислення та прийняття рішення. Він назвав їх відповідно пілот і автопілот. У ноомаркетінге є аналогічні думки, правда, передані іншими словами. В рамках ноомаркетінга вважається, що кожна людина в своїй базі ідея, яка в процесі життя людини реалізується. Базова ідея людини - це автопілот в класифікації Філа Бардена. Можна навіть сказати, що ноомаркетінг доповнює Філа Бардена, пояснюючи, що таке автопілот. У процесі життя людини його базова ідея взаємодіє з іншими ідеями і постійно апгрейд, тобто автопілот людини розвивається. У свою чергу в людини впроваджений і ряд вторинних ідей. Кожна з таких ідей - це пілот. Базова ідея формує базові принципи поведінки людини. Вторинні ідеї формують поведінку в кожному конкретному випадку. Вона впроваджується в людини і генерує в ньому інформацію про те, що людині робити в тій чи іншій ситуації, як «пілотувати» в тій чи іншій ситуації. Автопілот є у кожної людини за замовчуванням, скажімо так в «базовій версії», а от щоб включити пілота треба прокачатися відповідної ідеєю.

Необхідність прокачування побічно підтвердив і Філ Барден. На його думку, потрібно придбати приблизно 10 тисяч годин досвіду, ка¬сающегося певного предмета, перш ніж цей предмет буде зрозумілий повною мірою. Процес набуття досвіду - це і є прокачка ідеєю. Суть в тому, що в процесі набуття досвіду в людини поступово, по частинах, по цеглинці, по елементах проникає потрібна ідея і розвивається в ньому. Наприклад, якщо брати якусь спеціальність, то для того, щоб прокачатися ідеєю, яка лежить в основі цієї спеціальності згідно з цими даними потрібно приблизно 5 років. Розрахунок простий. Якщо брати середній робочий день як 8 годин, виходить що потрібно 1250 днів. В одному році приблизно 250 робочих днів, звідси і цифра 5 років. Однак я думаю, що важливо не тільки час, але ще й інтенсивність, і якість прокачування ідеєю. Можна ж ходити по пустелі без карти нескінченно довго в пошуках оазису, але можна знайти його і дуже швидко, якщо є навігатор. Прокачку ідеєю можна порівняти з наданням людині навігатора. Людина, що не знає дорогу, але він має навігатор, швидше добереться до потрібної точки, ніж людина, яка не знає дорогу і не має навігатор. Необхідність прокачування ідеєю - це другий спільний момент між ноомаркетінгом і «Зломом маркетингу».

Візьмемо, наприклад, маркетинг. У його основі лежить строго певна ідея. Тільки людина, яка прокачаний цією ідеєю повною мірою може цю ідею реалізовувати повною мірою, тому що тільки така людина знає і розуміє, як вона реалізується. Реалізація ідеї, яка лежить в основі маркетингу - це і є маркетингова діяльність. Якщо в процесі діяльності не йде реалізація ідеї, яка лежить в основі маркетингу, то така діяльність не може бути маркетингом за визначенням. Це все що завгодно, але не маркетинг. Якщо діяльність здійснює фахівець, який тільки на 50% прокачаний ідеєю маркетингу, то якість його маркетингової діяльності не більше 50%, тому що вона тільки на 50% маркетинг, а ще на 50% щось інше. На 100% маркетингом є тільки діяльність, яка здійснюється фахівцем, який зібрав у собі 100% ідеї, що лежить в основі маркетингу. Щоб стати таким фахівцем, згідно з розрахунками Філа Бардена потрібно приблизно 10000 годин або відповідно за 5 років. Приблизно за цей час людина потрапляє в достатнє число ситуацій для того, щоб знайти всі елементи ідеї маркетингу і зібрати їх в єдине ціле. Звичайно ж, цей процес можна і прискорити, якщо надати майбутньому фахівцю з маркетингу елементи потрібної ідеї в готовому вигляді.

Третій спільний момент - це підхід до створення ринку. Філ Барден вважає, що для визначення ринку, створення нових продуктів і розвитку маркетингових стратегій потрібно відштовхуватися від цілей покупців, а не їх категорій або якостей товару. Аналогічний підхід і в ноомаркетінге, тільки замість використання терміну «мета» використовується термін «ідея». У ноомаркетінга основа ринку - це ідея. Сукупність людей, в яких впроваджена дана ідея - це і є ринок. Відповідно саме від ідеї треба відштовхуватися для того, щоб побудувати ринок, створити продукт, розробити маркетингову стратегію. В рамках даного підходу товар - це просто спосіб реалізації ідеї. Іноді за допомогою товару можна реалізувати тільки одну ідею, а іноді декілька. Товар, який дозволяє реалізувати кілька ідей, більш цінний для покупця. З цього приводу Філ Барден, наприклад, пише, що слова «Ніжна курочка на грилі» надають страві більшу цінність, ніж просто «Курка на грилі». Чому так? Тому що «курка на грилі» - це один можливість реалізації однієї ідеї. А ось «Ніжна курочка на грилі» - це можливість реалізації декількох ідей. Будь-яка людина хоче одним пострілом убити двох зайців, тому завжди вибирає товар, який дозволяє реалізувати максимум ідей.

Філ Барден вважає, що двома основними силами, які створюють мотивацію, крім інстинкту розмноження і тому подібних, є просування вперед і захист. На його думку, просування вперед припускає експансію, слідування вперед, борь¬бу, завоювання та інше. Захист припускає запобігання, уникнення втрат і тому подоб¬ние дії. У своїй книзі «Вибух маркетингу» Філ Барден пише, що ці сили були сформовані ще у стародавніх людей, які вживали, або, вступаючи в сутичку, або рятуючись втечею, і вони глибоко інтегровані в структуру особистості. На рахунок того, що ці сили глибоко інтегровані в структуру особистості Філ Барден прав, але з точки зору ноомаркетінга з ним можна погодитися, що сили ці сформовані у стародавніх людей. Суть в тому, що дані сили не є специфічними для людини, вони загальні властивості всіх ідей. Тільки тому, що людина - це втілена ідея йому характерні дані властивості. При цьому треба відзначити, що просування вперед - це основна мотивація на рівні ідеї. Ідея так влаштована, що їй треба постійно розвивається. Захист - це просто спосіб, за допомогою якого ідея намагається недопустити припинення свого розвитку.

Ще один момент, в якому «Злом маркетингу» і ноомаркетінг сходяться - це вказівка на те, що для всього потрібна мотивація. Це дуже важливий момент. Багато хто вважає, що все відбувається саме по собі. Наприклад, що споживач сам по собі виявляє бажання купити товар або послугу, тому роль виробника - зробити, а роль продавця, взяти гроші і віддати товар. Це не так, тому що насправді нічого не трапляється просто так. Для всього потрібна мотивація. Мотивація людини - штука дуже складна. Джерело мотивації - нові ідеї. Для того щоб у споживачів постійно була мотивація, необхідно постійно впроваджувати в них нові ідеї та активізувати впроваджені. Насамперед, треба постійно активізувати базову ідею. Згідно Філу Бардену різні науки, такі як афективна нейробиология і психологія мотивації, підтверджують, що, крім прагнення до просування вперед і захисту, існують три уні¬версальних мотиву людської природи: безпека, автономність, збудження. Це скажімо так кнопки, вплив на які активізує базову ідею. Дані кнопки притаманні базової ідеї людини, а значить, притаманні будь-якій людині. Вони активізуються і створюють потреба тільки в суворо визначених умовах. Щоб їх активізувати, треба створити ці умови і це завдання виробника, дистриб'ютора, маркетолога.

Чому ці мотиви характерні базової ідеї? Мета будь-якої ідеї, в тому числі і базової ідеї людини - розвиток. Ідея хоче просунутися якнайдалі - це викликає мотивацію безпеки, як спосіб забезпечити якомога довгий розвиток. Ідея не хоче залежати від інших - це викликає мотивацію автономності. Розвиток будь-якої даної ідеї можливо тільки за рахунок взаємодії з іншими ідеями. З цієї причини будь-яка ідея намагається контактувати іншими ідеями, які допомагають їй розвиватися. Як дізнатися призведе контакт до розвитку чи ні? Для цього є механізм збудження. Коли ідея контактує з іншою ідеєю, яка допоможе їй розвинутися, генерується великий обсяг енергії, яка відчувається як збудження. Так, так! Величезний обсяг енергії - це і є збудження. Базова ідея людини, її автопілот, постійно сканує навколишній її простір на наявність інших ідей, які дозволять їй просунутися. Вона інтегрує в собі корисні ідеї і тоді покупцеві стають потрібними товари, який здатні реалізувати інтегровані ідеї. Саме з цієї причини Філ Барден каже, що покупці готові платити тільки за продукт, відповідний їх мети. У термінології ноомаркетінга це звучить так - покупці готові платити тільки за продукти, які реалізують ідеї, в них впроваджені.

Сказане вище переконливо показує наявність загальних моментів. Загальних моментів насправді більше, перераховані тільки основні. На підставі цих моментів можна навіть задатися питанням, а чи потрібен ноомаркетінг, якщо є «Злом маркетингу» Філа Бардена. Суть в тому, що він зламав колишній маркетинг, фактично зруйнував його, показав, в яких моментах він вже не працює, але, по суті, не запропонував нічого взамін. Він навів результати багатьох досліджень, привів багато фактів, але не сказав, як працювати в нових умовах. Швидше за все, Філ Барден і не ставив перед собою мету запропонувати щось нове, а ставив мету показати, що маркетинг змінився і треба змінюватися услід за ним, щоб не відстати від життя і вказав напрямки для руху. Все вказує на те, що ноомаркетінг - це і є нова концепція маркетингу, яка повинна прийти на зміну колишньої концепції. Ноомаркетінг - це вміст сейфа, який зламав Філ Барден. Можливо, є й інші аналогічні концепції, але вони ще в розробці і про них нічого не відомо. Ноомаркетінг вже повністю готовий до застосування. Хочете скористатися вмістом сейфа? Читайте статті з маркетингу , написані мовою ноомаркетінга, а також консультації з маркетингу , які теж написані мовою ноомаркетінга.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини sevastopolkino.ru sensorhub.ru shaboxes.com shahinpage.ir sezru.com sheirkuafor.com shahgo.ru sfera-soft.ru shamuratova.uz shkola.mitrofanovka.ru