Ребрендинг - це зміна існуючого бренду для підвищення попиту на продукцію компанії, формуванню гарного іміджу на ринку, під впливом часу або з інших причин. Головна ж мета ребрендингу - це створення у користувача нового уявлення про який-небудь компанії.
Варто пам'ятати, що глибокий ребрендинг це не просто зміна логотипу компанії, фірмових кольорів або слоганів. Це ще й повна переробка принципів роботи з клієнтами.
Навіщо? Ребрендинг заняття дуже тривалий і дороге. Причому не завжди факт, що воно завершиться успіхом. Історії відомо чимало випадків, коли після ребрендингу компанії буквально ставали банкрутами. Тому будь-яка компанія, яка вирішила зайнятися ребрендингом повинна в першу чергу зрозуміти - навіщо він їй потрібний. Основні причини - застарілість існуючого бренду, коли існуючий бренд не виконує поставлених йому завдань, змінюється цільова аудиторія бренду, зміну ринкових умов, у разі якщо спочатку бренд був побудований невдало.
При цьому слід враховувати, що ребрендинг це в будь-якому випадку повинен бути крок вперед, черговим витком розвитку компанії, а не відступ назад.
Користь від ребрендингу. При правильному ребрендинг, ваші клієнти подивляться на компанію новим поглядом. Їм буде цікаво, що ж змінилося в компанії крім зовнішньої етикетки. Тому будь ребрендинг в короткостроковій перспективі приверне до себе увагу клієнтів. А в довгостроковій дозволить завоювати на ринку новий імідж.
Етапи ребрендингу.
1 етап. Аналіз існуючого бренду. Один з найважливіших етапів. На ньому необхідно визначитися, чи потрібен взагалі ребрендинг, а якщо потрібен, то які частини існуючого бренду повинні йому піддатися.
Перший етап можна розділити на чотири частини аудиту. Перша - аудит конкурентності існуючого бренду, а також визначення його сильних і слабких сторін. Друга - оцінка існуючого ринку і його можливості по сприйняттю компанії після ребрендингу. Третя - оцінка ставлення споживачів до існуючого бренду і в цілому до всієї компанії. Четверта частина аудиту - оцінка можливостей самої компанії, щоб оцінити які ресурси вона згодні вкласти в ребрендинг і що зможе змінити у своїй роботі.
Головними інструментами на 1 етапі стануть фокус-групи, опитування, моніторинг ринку і т.п.
2 етап. На цьому етапі компанія, спираючись на результати проведених досліджень і підводячи їх підсумки, повинна визначитися - в якому напрямку повинен надалі рухатися. Виконанням другого етапу повинні займатися керівники компанії.
3 етап. У цей етап входить розробка атрибутів оновленого бренду - новий логотип, фірмові кольори, послуги. Цим етапом займаються професійні дизайнери, маркетологи, а також ті компанії, які безпосередньо і будуть випускати атрибути для вашої компанії.
4 етап. Коли компанія вже повністю готова показати своїм клієнтам нове обличчя необхідно пройти останній етап - тестування відносини до оновленого бренду. Як ми вже писали раніше, не одна успішна компанія ставала банкрутом після ребрендингу.
Тестування зазвичай проводиться у фокус-групах, в яких задіяні звичайні споживачі.
Ну а якщо останній етап пройшов з успіхом, ребрендинг можна вважати завершеним. Головне - запам'ятайте, клієнт завжди повинен дізнатися про ребрендинг. Немає сенсу його проводити, якщо ваші клієнти залишаться в невіданні. Використовуйте по максимуму всі рекламні засоби.
Варто пам'ятати, що глибокий ребрендинг це не просто зміна логотипу компанії, фірмових кольорів або слоганів. Це ще й повна переробка принципів роботи з клієнтами.
Навіщо? Ребрендинг заняття дуже тривалий і дороге. Причому не завжди факт, що воно завершиться успіхом. Історії відомо чимало випадків, коли після ребрендингу компанії буквально ставали банкрутами. Тому будь-яка компанія, яка вирішила зайнятися ребрендингом повинна в першу чергу зрозуміти - навіщо він їй потрібний. Основні причини - застарілість існуючого бренду, коли існуючий бренд не виконує поставлених йому завдань, змінюється цільова аудиторія бренду, зміну ринкових умов, у разі якщо спочатку бренд був побудований невдало.
При цьому слід враховувати, що ребрендинг це в будь-якому випадку повинен бути крок вперед, черговим витком розвитку компанії, а не відступ назад.
Користь від ребрендингу. При правильному ребрендинг, ваші клієнти подивляться на компанію новим поглядом. Їм буде цікаво, що ж змінилося в компанії крім зовнішньої етикетки. Тому будь ребрендинг в короткостроковій перспективі приверне до себе увагу клієнтів. А в довгостроковій дозволить завоювати на ринку новий імідж.
Етапи ребрендингу.
1 етап. Аналіз існуючого бренду. Один з найважливіших етапів. На ньому необхідно визначитися, чи потрібен взагалі ребрендинг, а якщо потрібен, то які частини існуючого бренду повинні йому піддатися.
Перший етап можна розділити на чотири частини аудиту. Перша - аудит конкурентності існуючого бренду, а також визначення його сильних і слабких сторін. Друга - оцінка існуючого ринку і його можливості по сприйняттю компанії після ребрендингу. Третя - оцінка ставлення споживачів до існуючого бренду і в цілому до всієї компанії. Четверта частина аудиту - оцінка можливостей самої компанії, щоб оцінити які ресурси вона згодні вкласти в ребрендинг і що зможе змінити у своїй роботі.
Головними інструментами на 1 етапі стануть фокус-групи, опитування, моніторинг ринку і т.п.
2 етап. На цьому етапі компанія, спираючись на результати проведених досліджень і підводячи їх підсумки, повинна визначитися - в якому напрямку повинен надалі рухатися. Виконанням другого етапу повинні займатися керівники компанії.
3 етап. У цей етап входить розробка атрибутів оновленого бренду - новий логотип, фірмові кольори, послуги. Цим етапом займаються професійні дизайнери, маркетологи, а також ті компанії, які безпосередньо і будуть випускати атрибути для вашої компанії.
4 етап. Коли компанія вже повністю готова показати своїм клієнтам нове обличчя необхідно пройти останній етап - тестування відносини до оновленого бренду. Як ми вже писали раніше, не одна успішна компанія ставала банкрутом після ребрендингу.
Тестування зазвичай проводиться у фокус-групах, в яких задіяні звичайні споживачі.
Ну а якщо останній етап пройшов з успіхом, ребрендинг можна вважати завершеним. Головне - запам'ятайте, клієнт завжди повинен дізнатися про ребрендинг. Немає сенсу його проводити, якщо ваші клієнти залишаться в невіданні. Використовуйте по максимуму всі рекламні засоби.
No comments:
Post a Comment