Виробнича концепція маркетингу знайома більшості жителів нашої країни, оскільки вона була ключовою в колишньому Радянському Союзі. Ця концепція містить кілька основних принципів, завдяки чому товари добре входять на ринок і легко на ньому реалізуються. Головне, суворо дотримуватися всього два важливих принципи.
Принципи виробничого маркетингу:
Доступність і невелика ціна. Будь-який товар, якщо він поширюється по виробничій маркетингової концепції, повинен бути доступний найширшим верствам населення. З цим ми стикаємося практично повсюдно. Це так звані "товари для народу". У будь-якій сфері є як мінімум один товар такого типу. Наприклад, серед іномарок це Фольксваген (дослівний переклад "народний автомобіль"). Навіть нові серійні моделі цієї марки відносно недорогі в порівнянні з іншими марками. Але доступність увазі не тільки низьку ціну, але й легкість знайти даний товар у продажу. І якщо в СРСР справи з цим йшли легко, то сьогодні маркетологам доведеться сильно постаратися - щоб їх товар був буквально всюди, працювати з мерчендайзерами і власниками торгових мереж.
Відсутність конкуренції. Ніша "народного товару" досить вузька і наявність у ній двох або більше компаній викличе труднощі у обох. Іншими словами, якщо ніша вже кимось заповнена - туди краще не потикатися. Тому що споживачі даної продукції навряд чи віддадуть перевагу скористатися новим товаром, за наявності старого. Єдине застереження - якщо ви готові продавати свій товар значно дешевше, ніж конкурент. Але при цьому ви повинні пам'ятати, що якість від цього у вас не повинно ставати нижче. Так що стежимо за дотриманням правила - ціна нижча, якість незмінно.
Ціна правіше якості. Так, за якістю свого товару необхідно стежити, але головне в цій справі - ціна. Тому в гонитві з поліпшенням властивостей товару ви повинні строго стежити за тим, щоб з категорії дешевих ваш товар не пробився в категорію товарів з середньою ціною. Тому що там діють вже зовсім інші правила. І споживач набагато більш вимогливий. У той же час важливо, щоб і покупець, який купує ваш товар, заздалегідь був готовий до того, що якість його буде "не на висоті".
Виробнича концепція маркетингу дуже актуальна в періоди економічного спаду і під час фінансової кризи, коли люди починають економити і намагаються придбати товари простіше. Але навіть якщо з економікою все гаразд, завжди є категорія людей, навіть добре забезпечених, яка вважає за краще користуватися дешевими товарами.
Постає питання - за рахунок чого ж ціни на дану категорію товарів нижчі? В основному це досягається за допомогою дешевої сировини або дешевої трудової сили. Так, турецька і китайський одяг, яка буквально заполонила сьогодні Європу дешева саме через збіг одразу двох цих факторів.
Що стосується реклами , то тут може бути два рішення. Перше - повністю відмовитися від рекламування своєї продукції, сподіваючись на те, що споживач сам знайде дешевший товар. Це спрацює лише в тому випадку, якщо у вашій категорії товарів взагалі представлено мало продуктів.
Другий варіант - витрачати гроші на рекламу. Причому значні. А головний упор у рекламі робити саме на те, що ви продаєте "дешевий, але якісний" товар. Згадайте слоган прального порошку "Дося": "Якщо немає різниці - навіщо платити більше?". Ви повинні придумати собі відповідний слоган, який би приваблював споживачів.
І запам'ятайте - якщо ви вирішили відкрити бізнес і просувати виробничу концепцію маркетингу, то найкраще робити це під час кризи . Так ви відразу забезпечите собі початковий успіх.
Принципи виробничого маркетингу:
Доступність і невелика ціна. Будь-який товар, якщо він поширюється по виробничій маркетингової концепції, повинен бути доступний найширшим верствам населення. З цим ми стикаємося практично повсюдно. Це так звані "товари для народу". У будь-якій сфері є як мінімум один товар такого типу. Наприклад, серед іномарок це Фольксваген (дослівний переклад "народний автомобіль"). Навіть нові серійні моделі цієї марки відносно недорогі в порівнянні з іншими марками. Але доступність увазі не тільки низьку ціну, але й легкість знайти даний товар у продажу. І якщо в СРСР справи з цим йшли легко, то сьогодні маркетологам доведеться сильно постаратися - щоб їх товар був буквально всюди, працювати з мерчендайзерами і власниками торгових мереж.
Відсутність конкуренції. Ніша "народного товару" досить вузька і наявність у ній двох або більше компаній викличе труднощі у обох. Іншими словами, якщо ніша вже кимось заповнена - туди краще не потикатися. Тому що споживачі даної продукції навряд чи віддадуть перевагу скористатися новим товаром, за наявності старого. Єдине застереження - якщо ви готові продавати свій товар значно дешевше, ніж конкурент. Але при цьому ви повинні пам'ятати, що якість від цього у вас не повинно ставати нижче. Так що стежимо за дотриманням правила - ціна нижча, якість незмінно.
Ціна правіше якості. Так, за якістю свого товару необхідно стежити, але головне в цій справі - ціна. Тому в гонитві з поліпшенням властивостей товару ви повинні строго стежити за тим, щоб з категорії дешевих ваш товар не пробився в категорію товарів з середньою ціною. Тому що там діють вже зовсім інші правила. І споживач набагато більш вимогливий. У той же час важливо, щоб і покупець, який купує ваш товар, заздалегідь був готовий до того, що якість його буде "не на висоті".
Виробнича концепція маркетингу дуже актуальна в періоди економічного спаду і під час фінансової кризи, коли люди починають економити і намагаються придбати товари простіше. Але навіть якщо з економікою все гаразд, завжди є категорія людей, навіть добре забезпечених, яка вважає за краще користуватися дешевими товарами.
Постає питання - за рахунок чого ж ціни на дану категорію товарів нижчі? В основному це досягається за допомогою дешевої сировини або дешевої трудової сили. Так, турецька і китайський одяг, яка буквально заполонила сьогодні Європу дешева саме через збіг одразу двох цих факторів.
Що стосується реклами , то тут може бути два рішення. Перше - повністю відмовитися від рекламування своєї продукції, сподіваючись на те, що споживач сам знайде дешевший товар. Це спрацює лише в тому випадку, якщо у вашій категорії товарів взагалі представлено мало продуктів.
Другий варіант - витрачати гроші на рекламу. Причому значні. А головний упор у рекламі робити саме на те, що ви продаєте "дешевий, але якісний" товар. Згадайте слоган прального порошку "Дося": "Якщо немає різниці - навіщо платити більше?". Ви повинні придумати собі відповідний слоган, який би приваблював споживачів.
І запам'ятайте - якщо ви вирішили відкрити бізнес і просувати виробничу концепцію маркетингу, то найкраще робити це під час кризи . Так ви відразу забезпечите собі початковий успіх.
No comments:
Post a Comment