СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
Всі лідери світових ринків застосовують маркетинг. Вони і лідерами то стали саме тому, що його застосовують. Кожен з лідерів застосовує свою власну стратегію маркетингу, яка найкращим чином дозволяє реалізувати наявні конкурентні переваги. Однак є загальна стратегія маркетингу, яку вони застосовують паралельно своєї. Загальна стратегія маркетингу - займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися. Її застосовують виробничі, торговельні, фінансові компанії, компанії, які надають послуги, представники аграрного бізнесу і взагалі представники всіх сфер економіки. Звичайно, для кожної з сфер економіки вона звучить по-різному. Наприклад, успішні виробники застосовуються стратегію «виробляй те, що зможеш продати, а не продавай те, що можеш робити». Відповідно торгові компанії застосовують стратегію «закуповувати те, що зможеш продавати, а не продавай те, що зможеш закупити». У свою чергу представники аграрного бізнесу застосовують стратегію «вирощуй те, що зможеш продавати, а не те, що можеш виростити». Компанії, які надають послуги, застосовують стратегію «роби послуги, які зможеш продати, а не послуги, які зможеш надати». В цілому суть загальної стратегії маркетингу полягає в тому, що завжди потрібно орієнтуватися на ринок, на споживачів, а не на свої бажання і уявлення.
Як показує практика, загальна стратегія маркетингу дає відмінний результат. Однак не всі її застосовують. Деякі застосовують протилежну стратегію «помри, але продай». Це зовсім не маркетингова стратегія і застосовується вона тільки тому, що не застосовувався маркетинг. Саме помилки в маркетингу або його повна відсутність змушує застосовувати стратегію «помри, але продай», адже завжди хочеться, щоб все вкладене в якийсь товар було «відбито» до копійки. Така психологія людини. Людина не любить втрачати і не любить програвати. Він краще буде чекати до останнього, сподіватися до останнього і тільки коли вже зовсім не залишиться надії, визнає, що програв. Незважаючи на поширеність і доступність маркетингу ще є компанії, які використовують такий підхід. Вони або справлять, або закуплять товару більше ніж треба, або справлять або закуплять такий товар, який не потрібен ні кому і потім намагаються його прилаштувати, причому довго і наполегливо намагаються прилаштувати, поводяться за принципом «помри, але продай». Саме від цього принципу і бере свою назву ця стратегія. Принцип звичайно хороший, тому як створює сильну мотивацію і в підсумку дає певні результати. Але в цілому треба відзначити, що стратегія «займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися» вигідніше стратегії «помри, але продай» приблизно в 10 разів.
Чому загальна стратегія маркетингу «займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися» вигідніше стратегії «помри, але продай»? Насамперед, тому, що вона не створює проблем. У результаті її застосування не треба думати про те, куди подіти нерозпродані залишки. При стратегії «помри, але продай» йде концентрація зусиль на те, що не приносить дохід і ніколи не принесе замість того. Стратегія «помри, але продай» схожа на спробу відновити своєму старий дерев'яний будинок, який давно вже весь прогнив. На його місці давно пора побудувати новий будинок з більш довговічних матеріалів, але йде постійне латання все нових і нових дір, які в ньому постійно утворюються. Здається, проломи ще пару дірок, і потім все буде добре. Діри закладаються, але утворюються все нові і нові. У результаті через деякий час сума зусиль, витрачених на латання дірок ставати більшою, ніж сума зусиль, потрібних для будівництва нового будинку. Але тут ставати ще більш шкода старий будинок і так може тривати до нескінченності, поки зовсім не залишиться сил. Відповідно завжди набагато вигідніше робити те, що дає реальний результат. Але щоб знати, що дає реальний результат, треба поспілкуватися з ринком, треба застосувати маркетинг і дізнатися що треба ринку і в якій кількості. У свою чергу стратегія «помри, але продай» - це розплата за те, що не застосовувався маркетинг.
Виходить цікава картина - застосовувати маркетинг набагато дешевше, ніж його не застосовувати зовсім! Звичайно, маркетинг вимагає певних витрат, але якщо маркетинг не застосовується, то втрати будуть набагато більше, ніж було потрібно витратити на маркетинг. Наприклад, одна з втрат в результаті того, що не застосовується загальна стратегія маркетингу, полягає в тому, що в старому і непотрібному товар заморожується велика кількість оборотних коштів, на які бізнесмен розраховує. Він думає, що ще трохи, ще трохи і старий товар буде проданий і можна буде поповнити за рахунок цього оборотні кошти. Однак цього не відбувається, і провалюються багато планів, які планувалося реалізувати за рахунок продажу старих товарів. Їх давно можна було реалізувати, взявши кредит або знайшовши якогось партнера, але не хочеться бути належним, хочеться сподіватися на свої хоч і старезні сили. Таким чином, спроба розібратися з минулим призводить до того, що не настає майбутнє і чим далі, тим більше відкладається його наступ. Проте конкуренти, які застосовують загальну стратегію маркетингу, в цей час не дрімають, і сміливо крокують у майбутнє. У підсумку залишки старої продукції як не продавалися, так і не продаються, а значить, доводиться брати кредит. За кредит треба платити хороші відсотки. Також треба витрачати і на утримання складу. При цьому відсотки за кредит настільки хороші, що маркетинг все одно дешевше, ніж його відсутність, тим більше що маркетингом, якщо читати статті з маркетингу , можна займатися самостійно, а значить абсолютно безкоштовно.
Однак все це квіточки порівняно з найбільш серйозним утратою, який приносить така стратегія. Найбільш серйозна утрата - продаж старих товарів блокує народження нових ринків, на яких можна отримати надприбутки. Продаж старих товарів не дає новим ідеям проникати у свідомість споживачів, а раз так, то немає основи для виникнення майбутніх потреб. Крім того утрату наноситися і психіці споживачів. Вони починають нудьгувати, знижується їх активність, виникають постійні думки, що їм нічого купити. Все це знову ж призводить до сукупних втрат, які в підсумку перевищують вартість старих товарів, а також вартість інвестицій в маркетинг. Про що це все? Та про те, що намагатися продати те, що нікому не потрібно - це абсолютно антімаркетінговий підхід, а значить і абсолютно ефективний. Треба розуміти, що відсутність продажів деяких товарів, які раніше успішно продавалися об'єктивний фактор, які не можна контролювати. Під нього можна тільки пристосовуватися, для чого і потрібна спільна стратегія маркетингу. Якщо керуватися це стратегією, то виробляється або закуповуватися дорівнюватиме стільки товару, скільки потрібно ринку і асортимент завжди буде такою, якою потрібен ринку. Відсутність продажів старих товарів пов'язано з тим, що під старі товари немає ідей, які в них можуть втілитися. Де немає невтілених ідей, там немає потреб, де немає потреб, там немає попиту, де немає попиту, там хоч про дошку розбийся, що не буде продажів.
Всі лідери світових ринків застосовують маркетинг. Вони і лідерами то стали саме тому, що його застосовують. Кожен з лідерів застосовує свою власну стратегію маркетингу, яка найкращим чином дозволяє реалізувати наявні конкурентні переваги. Однак є загальна стратегія маркетингу, яку вони застосовують паралельно своєї. Загальна стратегія маркетингу - займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися. Її застосовують виробничі, торговельні, фінансові компанії, компанії, які надають послуги, представники аграрного бізнесу і взагалі представники всіх сфер економіки. Звичайно, для кожної з сфер економіки вона звучить по-різному. Наприклад, успішні виробники застосовуються стратегію «виробляй те, що зможеш продати, а не продавай те, що можеш робити». Відповідно торгові компанії застосовують стратегію «закуповувати те, що зможеш продавати, а не продавай те, що зможеш закупити». У свою чергу представники аграрного бізнесу застосовують стратегію «вирощуй те, що зможеш продавати, а не те, що можеш виростити». Компанії, які надають послуги, застосовують стратегію «роби послуги, які зможеш продати, а не послуги, які зможеш надати». В цілому суть загальної стратегії маркетингу полягає в тому, що завжди потрібно орієнтуватися на ринок, на споживачів, а не на свої бажання і уявлення.
Як показує практика, загальна стратегія маркетингу дає відмінний результат. Однак не всі її застосовують. Деякі застосовують протилежну стратегію «помри, але продай». Це зовсім не маркетингова стратегія і застосовується вона тільки тому, що не застосовувався маркетинг. Саме помилки в маркетингу або його повна відсутність змушує застосовувати стратегію «помри, але продай», адже завжди хочеться, щоб все вкладене в якийсь товар було «відбито» до копійки. Така психологія людини. Людина не любить втрачати і не любить програвати. Він краще буде чекати до останнього, сподіватися до останнього і тільки коли вже зовсім не залишиться надії, визнає, що програв. Незважаючи на поширеність і доступність маркетингу ще є компанії, які використовують такий підхід. Вони або справлять, або закуплять товару більше ніж треба, або справлять або закуплять такий товар, який не потрібен ні кому і потім намагаються його прилаштувати, причому довго і наполегливо намагаються прилаштувати, поводяться за принципом «помри, але продай». Саме від цього принципу і бере свою назву ця стратегія. Принцип звичайно хороший, тому як створює сильну мотивацію і в підсумку дає певні результати. Але в цілому треба відзначити, що стратегія «займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися» вигідніше стратегії «помри, але продай» приблизно в 10 разів.
Чому загальна стратегія маркетингу «займайся тим, що зможеш продати, а не продавай те, чим можеш займатися» вигідніше стратегії «помри, але продай»? Насамперед, тому, що вона не створює проблем. У результаті її застосування не треба думати про те, куди подіти нерозпродані залишки. При стратегії «помри, але продай» йде концентрація зусиль на те, що не приносить дохід і ніколи не принесе замість того. Стратегія «помри, але продай» схожа на спробу відновити своєму старий дерев'яний будинок, який давно вже весь прогнив. На його місці давно пора побудувати новий будинок з більш довговічних матеріалів, але йде постійне латання все нових і нових дір, які в ньому постійно утворюються. Здається, проломи ще пару дірок, і потім все буде добре. Діри закладаються, але утворюються все нові і нові. У результаті через деякий час сума зусиль, витрачених на латання дірок ставати більшою, ніж сума зусиль, потрібних для будівництва нового будинку. Але тут ставати ще більш шкода старий будинок і так може тривати до нескінченності, поки зовсім не залишиться сил. Відповідно завжди набагато вигідніше робити те, що дає реальний результат. Але щоб знати, що дає реальний результат, треба поспілкуватися з ринком, треба застосувати маркетинг і дізнатися що треба ринку і в якій кількості. У свою чергу стратегія «помри, але продай» - це розплата за те, що не застосовувався маркетинг.
Виходить цікава картина - застосовувати маркетинг набагато дешевше, ніж його не застосовувати зовсім! Звичайно, маркетинг вимагає певних витрат, але якщо маркетинг не застосовується, то втрати будуть набагато більше, ніж було потрібно витратити на маркетинг. Наприклад, одна з втрат в результаті того, що не застосовується загальна стратегія маркетингу, полягає в тому, що в старому і непотрібному товар заморожується велика кількість оборотних коштів, на які бізнесмен розраховує. Він думає, що ще трохи, ще трохи і старий товар буде проданий і можна буде поповнити за рахунок цього оборотні кошти. Однак цього не відбувається, і провалюються багато планів, які планувалося реалізувати за рахунок продажу старих товарів. Їх давно можна було реалізувати, взявши кредит або знайшовши якогось партнера, але не хочеться бути належним, хочеться сподіватися на свої хоч і старезні сили. Таким чином, спроба розібратися з минулим призводить до того, що не настає майбутнє і чим далі, тим більше відкладається його наступ. Проте конкуренти, які застосовують загальну стратегію маркетингу, в цей час не дрімають, і сміливо крокують у майбутнє. У підсумку залишки старої продукції як не продавалися, так і не продаються, а значить, доводиться брати кредит. За кредит треба платити хороші відсотки. Також треба витрачати і на утримання складу. При цьому відсотки за кредит настільки хороші, що маркетинг все одно дешевше, ніж його відсутність, тим більше що маркетингом, якщо читати статті з маркетингу , можна займатися самостійно, а значить абсолютно безкоштовно.
Однак все це квіточки порівняно з найбільш серйозним утратою, який приносить така стратегія. Найбільш серйозна утрата - продаж старих товарів блокує народження нових ринків, на яких можна отримати надприбутки. Продаж старих товарів не дає новим ідеям проникати у свідомість споживачів, а раз так, то немає основи для виникнення майбутніх потреб. Крім того утрату наноситися і психіці споживачів. Вони починають нудьгувати, знижується їх активність, виникають постійні думки, що їм нічого купити. Все це знову ж призводить до сукупних втрат, які в підсумку перевищують вартість старих товарів, а також вартість інвестицій в маркетинг. Про що це все? Та про те, що намагатися продати те, що нікому не потрібно - це абсолютно антімаркетінговий підхід, а значить і абсолютно ефективний. Треба розуміти, що відсутність продажів деяких товарів, які раніше успішно продавалися об'єктивний фактор, які не можна контролювати. Під нього можна тільки пристосовуватися, для чого і потрібна спільна стратегія маркетингу. Якщо керуватися це стратегією, то виробляється або закуповуватися дорівнюватиме стільки товару, скільки потрібно ринку і асортимент завжди буде такою, якою потрібен ринку. Відсутність продажів старих товарів пов'язано з тим, що під старі товари немає ідей, які в них можуть втілитися. Де немає невтілених ідей, там немає потреб, де немає потреб, там немає попиту, де немає попиту, там хоч про дошку розбийся, що не буде продажів.
No comments:
Post a Comment