Партизанський маркетинг - відмінний спосіб реклами для компанії, яка не володіє великим бюджетом. Через це його часто називають «малобюджетним маркетингом». У той же час він націлений на конкретну аудиторію, тобто володіє максимальною ефективністю.
Сам термін був винайдений в 1984 році американським маркетологом Джеєм Левінсоном, який написав книгу з такою назвою. У ній він розповідав про прийоми низкобюджетной реклами, яка, в той же час, за своєю ефективністю не поступається рекламі традиційною. В основному Левінсон пропонував використовувати для реклами листівки, візитки, а також налагодження партнерських відносин зі сторонніми організаціями. Книга була настільки популярною, що незабаром з'явилося ще кілька робіт на цю тему, а потім ще. Так і виробився науковий підхід до такого поняття, як « партизанський маркетинг ».
До речі, назва Левінсон взяв з військової сфери - партизанські загони, це невелика за чисельністю група, яка, тим не менш, завдає істотної шкоди противнику, якраз завдяки своїй нечисленності і непомітності.
Сьогодні багато хто помилково відносять до партизанського маркетингу також вірусний , прихований і епатажний маркетинг. Але це помилково. У всіх цих видів свої цілі і способи досягнення цих цілей, які кардинально відрізняються. Хоча всі вони по-своєму схожі і їх можна віднести до окремої групи - нетрадиційного маркетингу.
Принципи партизанського маркетингу:
Перший принцип - відмова від реклами в традиційних ЗМІ. Основний принцип для малобюджетного бізнесу. В якості рекламних носіїв використовуються або дешеві (листівки, візитки), або безкоштовні способи (при партнерських відносинах з іншою компанією). Якщо постачальник бутильованої води разом з кожної поставленої пляшкою, буде залишати на місці замовлення візитку компанії, що займається, наприклад, встановленням вікон, а та в свою чергу буде рекламувати бутильовану воду, то єдиними витратами на рекламу буде роздруківка візиток.
Другий принцип - відмова від «гонки озброєнь», коли одна компанія намагається задушити іншу. Партизанський маркетинг увазі невеликий бюджет. А значить, немає грошей для повномасштабних маркетингових баталій. Ставка робиться насамперед на ефективність реклами, а не на її кількість. Головна мета партизанського маркетингу зачепити цільову аудиторію свого товару, а не всіх споживачів в загальному. Якщо продовжувати тему військової лексики, то традиційна реклама - це касетна бомба, а партизанський - самотній снайпер.
Третій принцип - орієнтація на миттєвий результат. У невеликих компаній, фінанси яких завжди знаходяться на волосині, час грає велику роль - їм ніколи чекати тижні, а то й місяці, коли рекламна хвиля охопить всіх споживачів. Іншими словами, людина, яка побачила рекламну листівку або відразу не зверне на неї увагу, або відразу викине, що не намагаючись запам'ятати те, що на ній написано. А реклама по телевізору навпаки, налаштовує на запам'ятовування. Тобто ефект виходить довгостроковим.
Четвертий принцип - партизанський маркетинг непомітний. На те він і партизанський. Якщо партизанський маркетинг «виходить з підпілля», його відразу ж помічають конкуренти і починають також активно застосовувати. Тому непомітність - ваш головний козир. Ті ж партнерські відносини полягають тільки між двома компаніями, і решта про їх існування навіть не підозрюють.
П'ятий принцип - можливість вимірювання ефективності. Так як бюджети обмежені, необхідно чітко знати - яка з ідей подіяла, а яка ні. Для цього необхідно проводити опитування покупців, щоб з'ясувати, чому вони прийняли рішення скористатися послугами саме вашої компанії. Неефективні ідеї слід відсіювати, а ефективні, навпаки, застосовувати з підвищеною наполегливістю, при цьому все одно намагаючись залишатися непомітним.
Шостий принцип - не конкуренція, а партнерство. Якщо дві компанії з невеликими бюджетами, почнуть рекламувати один-одного, в результаті доходи обох виростуть, і при цьому не буде витрачено жодної копійки. Це один з головних принципів партизанського маркетингу. Головне - партнерство необхідно налагоджувати з компаніями в суміжних сферах бізнесу. Відмінний приклад партнерських відносин між продавцями квітів і кулінарного магазину. Приклад: «Ідеш на свято і купив квіти? А як же торт? »- А далі контактні телефони.
Сьомий принцип - партизанський маркетинг доступний для всіх. Як для невеликих компаній, так і для світових корпорацій. Головне - його правильне застосування. З іншого боку, великим корпораціям віддача від партизанського маркетингу може здатися просто смішною. Саме тому його і не використовують. З іншого боку, великі компанії часто використовують партизанський маркетинг для залучення клієнтів, не охоплених основний рекламою.
Інтернет. В Інтернеті партизанський маркетинг взагалі придбав небувалі масштаби. Якщо говорити простою мовою - то це звичайна партнерська програму з обміну посиланнями. У підсумку жодна з компаній не отримує грошей за рекламу на своєму сайті, але в той же час не платить гроші і за свою рекламу на чужому ресурсі.
Сам термін був винайдений в 1984 році американським маркетологом Джеєм Левінсоном, який написав книгу з такою назвою. У ній він розповідав про прийоми низкобюджетной реклами, яка, в той же час, за своєю ефективністю не поступається рекламі традиційною. В основному Левінсон пропонував використовувати для реклами листівки, візитки, а також налагодження партнерських відносин зі сторонніми організаціями. Книга була настільки популярною, що незабаром з'явилося ще кілька робіт на цю тему, а потім ще. Так і виробився науковий підхід до такого поняття, як « партизанський маркетинг ».
До речі, назва Левінсон взяв з військової сфери - партизанські загони, це невелика за чисельністю група, яка, тим не менш, завдає істотної шкоди противнику, якраз завдяки своїй нечисленності і непомітності.
Сьогодні багато хто помилково відносять до партизанського маркетингу також вірусний , прихований і епатажний маркетинг. Але це помилково. У всіх цих видів свої цілі і способи досягнення цих цілей, які кардинально відрізняються. Хоча всі вони по-своєму схожі і їх можна віднести до окремої групи - нетрадиційного маркетингу.
Принципи партизанського маркетингу:
Перший принцип - відмова від реклами в традиційних ЗМІ. Основний принцип для малобюджетного бізнесу. В якості рекламних носіїв використовуються або дешеві (листівки, візитки), або безкоштовні способи (при партнерських відносинах з іншою компанією). Якщо постачальник бутильованої води разом з кожної поставленої пляшкою, буде залишати на місці замовлення візитку компанії, що займається, наприклад, встановленням вікон, а та в свою чергу буде рекламувати бутильовану воду, то єдиними витратами на рекламу буде роздруківка візиток.
Другий принцип - відмова від «гонки озброєнь», коли одна компанія намагається задушити іншу. Партизанський маркетинг увазі невеликий бюджет. А значить, немає грошей для повномасштабних маркетингових баталій. Ставка робиться насамперед на ефективність реклами, а не на її кількість. Головна мета партизанського маркетингу зачепити цільову аудиторію свого товару, а не всіх споживачів в загальному. Якщо продовжувати тему військової лексики, то традиційна реклама - це касетна бомба, а партизанський - самотній снайпер.
Третій принцип - орієнтація на миттєвий результат. У невеликих компаній, фінанси яких завжди знаходяться на волосині, час грає велику роль - їм ніколи чекати тижні, а то й місяці, коли рекламна хвиля охопить всіх споживачів. Іншими словами, людина, яка побачила рекламну листівку або відразу не зверне на неї увагу, або відразу викине, що не намагаючись запам'ятати те, що на ній написано. А реклама по телевізору навпаки, налаштовує на запам'ятовування. Тобто ефект виходить довгостроковим.
Четвертий принцип - партизанський маркетинг непомітний. На те він і партизанський. Якщо партизанський маркетинг «виходить з підпілля», його відразу ж помічають конкуренти і починають також активно застосовувати. Тому непомітність - ваш головний козир. Ті ж партнерські відносини полягають тільки між двома компаніями, і решта про їх існування навіть не підозрюють.
П'ятий принцип - можливість вимірювання ефективності. Так як бюджети обмежені, необхідно чітко знати - яка з ідей подіяла, а яка ні. Для цього необхідно проводити опитування покупців, щоб з'ясувати, чому вони прийняли рішення скористатися послугами саме вашої компанії. Неефективні ідеї слід відсіювати, а ефективні, навпаки, застосовувати з підвищеною наполегливістю, при цьому все одно намагаючись залишатися непомітним.
Шостий принцип - не конкуренція, а партнерство. Якщо дві компанії з невеликими бюджетами, почнуть рекламувати один-одного, в результаті доходи обох виростуть, і при цьому не буде витрачено жодної копійки. Це один з головних принципів партизанського маркетингу. Головне - партнерство необхідно налагоджувати з компаніями в суміжних сферах бізнесу. Відмінний приклад партнерських відносин між продавцями квітів і кулінарного магазину. Приклад: «Ідеш на свято і купив квіти? А як же торт? »- А далі контактні телефони.
Сьомий принцип - партизанський маркетинг доступний для всіх. Як для невеликих компаній, так і для світових корпорацій. Головне - його правильне застосування. З іншого боку, великим корпораціям віддача від партизанського маркетингу може здатися просто смішною. Саме тому його і не використовують. З іншого боку, великі компанії часто використовують партизанський маркетинг для залучення клієнтів, не охоплених основний рекламою.
Інтернет. В Інтернеті партизанський маркетинг взагалі придбав небувалі масштаби. Якщо говорити простою мовою - то це звичайна партнерська програму з обміну посиланнями. У підсумку жодна з компаній не отримує грошей за рекламу на своєму сайті, але в той же час не платить гроші і за свою рекламу на чужому ресурсі.
No comments:
Post a Comment