СТАТТІ ПО МАРКЕТИНГУ
Про що думає покупець? Як він приймає рішення про покупку? Які фактори впливають на покупку? Який товар покупець купить, а який ні? Чому покупець не купує? Чому покупець не реагує на рекламу? Чому покупець віддає перевагу товар конкурента? Відповіді на ці та багато інших питань дає психологічний портрет клієнта, який іноді називається психологічний портрет споживача, або психологічний портрет покупця. З точки зору ноомаркетінга психологічний портрет клієнта - це сукупність ідей, карта ідей, які впроваджені в клієнта і які він хоче реалізувати. Від карти ідей, від набору ідей, які впроваджені в покупця, залежить, як, коли, де, яким чином і якою товар або послугу він купить. Якщо знаєш, які ідеї впроваджені в покупця, знаєш, що хоче покупець.
Психологічний портрет клієнта - це дуже ефективний інструмент продажів, маркетингу, реклами та брендингу, яким користуються компанії, які хочуть багато продавати. Його ефективність пов'язана з тим, що він грає роль прицілу, він дозволяє прицільно і цілеспрямовано взаємодіяти з клієнтами. Якщо такий інструмент не використовується, то про ефективної комунікації з клієнтом не може бути й мови. У свою чергу його використання гарантовано призводить до побудови якісної та ефективної комунікації з клієнтом. Комунікація, створена з використанням психологічного портрета споживача, дозволяє сказати клієнту саме те, що він хоче почути. Коли клієнт чує те, що хоче - він реагує позитивно і купує, а коли не те, що хоче, тоді реагує негативно. Розглянемо картинку нижче. На упаковці, яка умовно названа «для бобрів» ми бачимо листя берези і божу корівку на одному з листя. Це упаковка від цукерок «Берізка». На упаковці, яка умовно названа «для людей» ми бачимо горіхи, карамель і шоколадний батончик. Це упаковка від шоколадного батончика «SNICKERS».
І в одному і в іншому випадку використовується упаковка. На перший погляд між упаковками начебто немає ніякої різниці, але це тільки на перший погляд. Коли справа доходить до вибору, що саме купити, починає працювати комунікація, нанесена на упаковку. Як вона працює? Та дуже просто. Якби я був бобром, я б вибрав «Берізку». Завдяки комунікації, нанесеної на упаковку, мені, як бобру, все зрозуміло. Мені зрозуміло, що, швидше за все, коли я розверну обгорток, то побачу шматок берези, листя берези і все це буде приправлено сонечком. Як бобер я буду дуже радий. Але я людина, тому виберу «SNICKERS», тому як завдяки комунікації, нанесеної на упаковку, мені як людині все зрозуміло. Мені зрозуміло, що будуть горіхи, карамель, шоколад і це саме те, що люблять люди. Треба сказати, що я розгорнув як «Берізку» так і «SNICKERS». Коли розгорнув «Берізку», побачив шоколадну цукерку і це мене, як бобра розчарувало, адже дивлячись на обгортку, я розраховував побачити всередині шматок берези, листя і божу корівку. Коли розгорнув «SNICKERS», був задоволений, бо отримав саме те, що було намальовано на упаковці.
Розглянутий приклад показує, як важливо використовувати психологічний портрет клієнта для того залучати і радувати, а не засмучувати і а відлякувати споживача. Творці упаковки «SNICKERS» використовували цей інструмент маркетингу і тому створили саме те, що хоче побачити покупець. Психологічний портрет клієнта дозволив їм створити упаковку, яка привертає увагу, викликає інтерес, створює бажання і мотивує купувати «SNICKERS». Творці упаковки «Берізки» швидше за все не використовували психологічний портрет клієнта, а керувалися чимось іншим і у них були на це все підставі. Чим конкретно вони керувалися сказати важко. Можливо, вони аматори бобрів і для бобрів робили комунікацію виходячи з психологічного портрета бобра. Можливо, вони просто не знають про цей інструмент маркетингу і про його важливість, не знають, що психологічний портрет клієнта - це те, від чого на 99% залежать продажу. Можливо, є якісь інші причини, за якими була обрана саме така стратегія комунікації, а може бути це взагалі такий хитрий маркетинговий хід.
Прикладів, коли психологічний портрет клієнта не використовується дуже багато, вони часто-густо. Це наводить на думки, що є якісь причини, які до цього призводять. Мені стало цікаво дізнатися ці причини. Були проведені дослідження, в результаті яких виявилося, що близько 90% компаній його не використовують і основна причина - немає грошей на його побудову. Точніше гроші є, але їх шкода. Грошей шкода тому, що не видна прямий зв'язок між обсягом продажів і використанням психологічного портрета. При цьому про те, що є такий інструмент, знає 75% компаній, і майже всі вони хотіли б його спробувати, бо вважають, що він міг би бути корисний. Їх можна зрозуміти, тому що дійсно, психологічний портрет клієнта, складений за традиційними методиками не найдешевше задоволення, адже процес його створення досить трудомісткий, і не кожен може його створити. Зазвичай створення даного інструменту замовляють у фахівців.
Виходить замкнуте коло. З одного боку без використання психологічного портрета важко збільшити обсяг продажів. З іншого боку на його складання шкода витрачати гроші. З одного боку, психологічний портрет клієнта потрібен і його багато хто готовий використовувати. Але з іншого боку якщо брати схему гроші - товар - гроші, а точніше схему гроші - психологічний портрет - гроші, то не видно, як на ньому заробити. Вклав у його створення 1000 доларів США або навіть більше, а як їх потім відбити? Багато хто так і ходять по замкнутому колу і не вирішуються обзавестися психологічним портретом. Вихід із замкнутого кола був знайдений центром інноваційного маркетингу NOOMARKETING.NET. В рамках даного центру на базі ноомаркетінга була розроблена безкоштовна методика побудови психологічного портрета клієнта. Психологічний портрет покупця, побудований за даною методикою, володіє високим ступенем достовірності та репрезентативності і може застосовуватися в маркетингової, рекламної, брендингової діяльності та в продажах для підвищення їх ефективності. Хочете приклад? Вивчіть психологічний портрет клієнта автосервісу , побудовані за цією методикою.
Побудований за даною методикою психологічний портрет клієнта може бути використаний для збільшення обсягів продажів і вирішення наступних питань бізнесу, маркетингу, реклами, брендингу:
самостійна перевірка якості реклами, упаковки, каталогів, буклетів, брендів, торгових марок, сайтів, слоганів і інших інструментів комунікації з клієнтами;
створення грамотного технічного завдання на розробку реклами, упаковки, каталогу, буклету, бренду, сайту, слогана та інших інструментів комунікації з клієнтами;
розробка ефективних навчальних програм для фахівців з продажу, маркетингу, реклами, брендингу;
аудит продажів, упаковки, каталогів, буклетів, брендів, торгових марок, сайтів, слоганів і інших інструментів комунікації з клієнтами;
самостійне створення реклами, упаковки, каталогу, буклету, бренду, сайту, слогана та інших інструментів комунікації з клієнтами.
Перераховані вище можливості - це тільки частина з того, що можна зробити, маючи психологічний портрет клієнта. Будь-який бізнесмен, спеціаліст, топ-менеджер знайде багато варіантів застосування психологічного портрета клієнта у своїй діяльності. За допомогою розробленої в центрі інноваційного маркетингу методики психологічний портрет самостійно і безкоштовно зможе побудувати будь-який фахівець, бізнесмен, підприємець, топ-менеджер. Термін самостійної побудови портрета залежить від ринку і в середньому становить 3-5 годин. Для того щоб навчитися користуватися даною методикою необхідно пройти спеціальний тренінг «Як побудувати психологічний портрет клієнта самостійно і безкоштовно». Тренінг може бути проведений в очному та дистанційному форматі, в тому числі по Skype. Це робить його доступним кожному. Є можливість проведення, як індивідуальних тренінгів, так і корпоративних. Щоб пройти тренінг, навчиться будувати психологічний портрет клієнта і скористатися можливостями, які він дає, заходите в КОНТАКТИ , вибирайте зручний спосіб зв'язку і надсилайте свою заявку.
Якщо немає часу на проходження тренінгу «Як побудувати психологічний портрет клієнта самостійно і безкоштовно» і на самостійне складання портретів після його проходження, можна замовити його створення в центрі інноваційного маркетингу. Заходите в КОНТАКТИ , вибирайте зручний спосіб зв'язку і надсилайте заявку на розробку психологічного портрета клієнта в довільній формі.
Про що думає покупець? Як він приймає рішення про покупку? Які фактори впливають на покупку? Який товар покупець купить, а який ні? Чому покупець не купує? Чому покупець не реагує на рекламу? Чому покупець віддає перевагу товар конкурента? Відповіді на ці та багато інших питань дає психологічний портрет клієнта, який іноді називається психологічний портрет споживача, або психологічний портрет покупця. З точки зору ноомаркетінга психологічний портрет клієнта - це сукупність ідей, карта ідей, які впроваджені в клієнта і які він хоче реалізувати. Від карти ідей, від набору ідей, які впроваджені в покупця, залежить, як, коли, де, яким чином і якою товар або послугу він купить. Якщо знаєш, які ідеї впроваджені в покупця, знаєш, що хоче покупець.
Психологічний портрет клієнта - це дуже ефективний інструмент продажів, маркетингу, реклами та брендингу, яким користуються компанії, які хочуть багато продавати. Його ефективність пов'язана з тим, що він грає роль прицілу, він дозволяє прицільно і цілеспрямовано взаємодіяти з клієнтами. Якщо такий інструмент не використовується, то про ефективної комунікації з клієнтом не може бути й мови. У свою чергу його використання гарантовано призводить до побудови якісної та ефективної комунікації з клієнтом. Комунікація, створена з використанням психологічного портрета споживача, дозволяє сказати клієнту саме те, що він хоче почути. Коли клієнт чує те, що хоче - він реагує позитивно і купує, а коли не те, що хоче, тоді реагує негативно. Розглянемо картинку нижче. На упаковці, яка умовно названа «для бобрів» ми бачимо листя берези і божу корівку на одному з листя. Це упаковка від цукерок «Берізка». На упаковці, яка умовно названа «для людей» ми бачимо горіхи, карамель і шоколадний батончик. Це упаковка від шоколадного батончика «SNICKERS».
І в одному і в іншому випадку використовується упаковка. На перший погляд між упаковками начебто немає ніякої різниці, але це тільки на перший погляд. Коли справа доходить до вибору, що саме купити, починає працювати комунікація, нанесена на упаковку. Як вона працює? Та дуже просто. Якби я був бобром, я б вибрав «Берізку». Завдяки комунікації, нанесеної на упаковку, мені, як бобру, все зрозуміло. Мені зрозуміло, що, швидше за все, коли я розверну обгорток, то побачу шматок берези, листя берези і все це буде приправлено сонечком. Як бобер я буду дуже радий. Але я людина, тому виберу «SNICKERS», тому як завдяки комунікації, нанесеної на упаковку, мені як людині все зрозуміло. Мені зрозуміло, що будуть горіхи, карамель, шоколад і це саме те, що люблять люди. Треба сказати, що я розгорнув як «Берізку» так і «SNICKERS». Коли розгорнув «Берізку», побачив шоколадну цукерку і це мене, як бобра розчарувало, адже дивлячись на обгортку, я розраховував побачити всередині шматок берези, листя і божу корівку. Коли розгорнув «SNICKERS», був задоволений, бо отримав саме те, що було намальовано на упаковці.
Розглянутий приклад показує, як важливо використовувати психологічний портрет клієнта для того залучати і радувати, а не засмучувати і а відлякувати споживача. Творці упаковки «SNICKERS» використовували цей інструмент маркетингу і тому створили саме те, що хоче побачити покупець. Психологічний портрет клієнта дозволив їм створити упаковку, яка привертає увагу, викликає інтерес, створює бажання і мотивує купувати «SNICKERS». Творці упаковки «Берізки» швидше за все не використовували психологічний портрет клієнта, а керувалися чимось іншим і у них були на це все підставі. Чим конкретно вони керувалися сказати важко. Можливо, вони аматори бобрів і для бобрів робили комунікацію виходячи з психологічного портрета бобра. Можливо, вони просто не знають про цей інструмент маркетингу і про його важливість, не знають, що психологічний портрет клієнта - це те, від чого на 99% залежать продажу. Можливо, є якісь інші причини, за якими була обрана саме така стратегія комунікації, а може бути це взагалі такий хитрий маркетинговий хід.
Прикладів, коли психологічний портрет клієнта не використовується дуже багато, вони часто-густо. Це наводить на думки, що є якісь причини, які до цього призводять. Мені стало цікаво дізнатися ці причини. Були проведені дослідження, в результаті яких виявилося, що близько 90% компаній його не використовують і основна причина - немає грошей на його побудову. Точніше гроші є, але їх шкода. Грошей шкода тому, що не видна прямий зв'язок між обсягом продажів і використанням психологічного портрета. При цьому про те, що є такий інструмент, знає 75% компаній, і майже всі вони хотіли б його спробувати, бо вважають, що він міг би бути корисний. Їх можна зрозуміти, тому що дійсно, психологічний портрет клієнта, складений за традиційними методиками не найдешевше задоволення, адже процес його створення досить трудомісткий, і не кожен може його створити. Зазвичай створення даного інструменту замовляють у фахівців.
Виходить замкнуте коло. З одного боку без використання психологічного портрета важко збільшити обсяг продажів. З іншого боку на його складання шкода витрачати гроші. З одного боку, психологічний портрет клієнта потрібен і його багато хто готовий використовувати. Але з іншого боку якщо брати схему гроші - товар - гроші, а точніше схему гроші - психологічний портрет - гроші, то не видно, як на ньому заробити. Вклав у його створення 1000 доларів США або навіть більше, а як їх потім відбити? Багато хто так і ходять по замкнутому колу і не вирішуються обзавестися психологічним портретом. Вихід із замкнутого кола був знайдений центром інноваційного маркетингу NOOMARKETING.NET. В рамках даного центру на базі ноомаркетінга була розроблена безкоштовна методика побудови психологічного портрета клієнта. Психологічний портрет покупця, побудований за даною методикою, володіє високим ступенем достовірності та репрезентативності і може застосовуватися в маркетингової, рекламної, брендингової діяльності та в продажах для підвищення їх ефективності. Хочете приклад? Вивчіть психологічний портрет клієнта автосервісу , побудовані за цією методикою.
Побудований за даною методикою психологічний портрет клієнта може бути використаний для збільшення обсягів продажів і вирішення наступних питань бізнесу, маркетингу, реклами, брендингу:
самостійна перевірка якості реклами, упаковки, каталогів, буклетів, брендів, торгових марок, сайтів, слоганів і інших інструментів комунікації з клієнтами;
створення грамотного технічного завдання на розробку реклами, упаковки, каталогу, буклету, бренду, сайту, слогана та інших інструментів комунікації з клієнтами;
розробка ефективних навчальних програм для фахівців з продажу, маркетингу, реклами, брендингу;
аудит продажів, упаковки, каталогів, буклетів, брендів, торгових марок, сайтів, слоганів і інших інструментів комунікації з клієнтами;
самостійне створення реклами, упаковки, каталогу, буклету, бренду, сайту, слогана та інших інструментів комунікації з клієнтами.
Перераховані вище можливості - це тільки частина з того, що можна зробити, маючи психологічний портрет клієнта. Будь-який бізнесмен, спеціаліст, топ-менеджер знайде багато варіантів застосування психологічного портрета клієнта у своїй діяльності. За допомогою розробленої в центрі інноваційного маркетингу методики психологічний портрет самостійно і безкоштовно зможе побудувати будь-який фахівець, бізнесмен, підприємець, топ-менеджер. Термін самостійної побудови портрета залежить від ринку і в середньому становить 3-5 годин. Для того щоб навчитися користуватися даною методикою необхідно пройти спеціальний тренінг «Як побудувати психологічний портрет клієнта самостійно і безкоштовно». Тренінг може бути проведений в очному та дистанційному форматі, в тому числі по Skype. Це робить його доступним кожному. Є можливість проведення, як індивідуальних тренінгів, так і корпоративних. Щоб пройти тренінг, навчиться будувати психологічний портрет клієнта і скористатися можливостями, які він дає, заходите в КОНТАКТИ , вибирайте зручний спосіб зв'язку і надсилайте свою заявку.
Якщо немає часу на проходження тренінгу «Як побудувати психологічний портрет клієнта самостійно і безкоштовно» і на самостійне складання портретів після його проходження, можна замовити його створення в центрі інноваційного маркетингу. Заходите в КОНТАКТИ , вибирайте зручний спосіб зв'язку і надсилайте заявку на розробку психологічного портрета клієнта в довільній формі.
Добрый день!
ReplyDeleteПодскажите пожалуйста, где я могу найти книжки Поповского по психологии http://popovskyi.com.ua/ Возможно Вы мне сможете подсказать и предоставить пару вариантов, очень бы хотелось лично посмотреть ваше мнение. Жду ответа ниже в комментариях. Спасибо!